Primarul Capitalei, Nicusor Dan, a anuntat ca extinde semaforizarea inteligenta in Capitala.
”Am convenit, in cadrul unui grup de lucru format la nivelul PMB, varianta finala a caietului de sarcini prin care vom achizitiona studiul de fezabilitate aferent acestei investitii. Potrivit proiectului, modernizarea si extinderea sistemului de semaforizare inteligenta din Bucuresti se va face in patru etape distincte”, spune primarul Capitalei.
In prima etapa, vor fi modernizate si, dupa caz, reconfigurate, 85 de intersectii aferente unui numar de 5 radiale care asigura legatura dintre iesirile importante din oras cu zona centrala: Soseaua Colentina, Soseaua Alexandriei, Bd. Iuliu Maniu, Soseaua Bucuresti – Targoviste, Soseaua Berceni.
Etapa a doua prevede cresterea capacitatii centrului de trafic actual, inclusiv prin dotarea lui tehnologica (servere, soft-uri), pentru un management al traficului mai eficient in intersectiile deja integrate in sistemul centralizat, dar si extinderea acestuia la alte intersectii din Bucuresti.
Etapele 3 si 4 presupun includerea in sistemul centralizat de trafic a tuturor intersectiilor din Capitala, respectiv extinderea semaforizarii inteligente la nivelul intregului oras.
Valoarea estimata pentru achizitia studiului de fezabilitate este de aproximativ 3,4 milioane lei fara TVA.
”In ceea ce priveste sursa de finantare, am depus, in parteneriat cu primariile de sector, cerere de finantare nerambursabila prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) pentru elaborarea studiului de fezabilitate si implementarea proiectului”, adauga el.
Proiectul drumurilor radiale merge inainte
De asemenea, Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Zona Metropolitana Bucuresti a lansat miercuri, 13 iulie 2022, in SEAP licitatia pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 1-Vest Expres (DR1), care va lega direct localitatile Domnesti si Ciorogarla de Capitala.
Drumul Radial 1-Vest Expres va avea o lungime de aproximativ 9 km si va conecta Bulevardul Timisoara cu centura Capitalei si viitoarea Autostrada A0. Acesta va avea caracteristicile unei autostrazi sau a unui drum expres, cu 4 benzi de circulatie, cate 2 pe fiecare sens, piste pentru biciclete si trotuare.
In urma studiul de fezabilitate, se va stabili care dintre cele 3 variante de aliniament stradal este cea potrivita, cu latimea de 21 m, de 28 m sau de 32 m.
Valoarea estimata pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 14,5 milioane lei fara TVA, cu termen de executie de 12 luni, iar finantarea este asigurata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM).
In perioada urmatoare, va fi intocmita documentatia pentru realizarea studiilor de fezabilitate aferente celorlalte 9 drumuri radiale.