Presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan, s-a intalnit cu reprezentantii firmei care va realiza Centura Sanmartin, pentru a stabili etapele urmatoare ale proiectului. Constructii Erbasu, compania care a castigat licitatia, a inceput sa lucreze la proiectul tehnic pe baza caruia vor fi executate lucrarile.
„In zilele urmatoare vor incepe lucrarile de deminare si de descarcare arheologica. Pana la sfarsitul lunii iulie, proiectantii vor finaliza documentatia necesara obtinerii autorizatiei de constructie si proiectul tehnic.Cu toate autorizatiile obtinute si cu decizia de expropriere publicata, ne propunem ca in prima jumatate a lunii august sa incepem lucrarile. Constructorii se vor concentra, in aceasta toamna, pe indepartarea stratului de teren vegetal, balastare si compactare. Sunt doua pasaje supraterane mari la care vor trebui incepute, cat mai repede, lucrarile de forare a pilotilor, in asa fel incat, anul viitor, in toamna, intreaga lucrare sa fie gata”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.
Intalnire a avut loc dupa ce, pe 23 iunie, Guvernul Romaniei a adoptat hotararea privind declansarea procedurilor de expropriere pentru Centura Sanmartin si aprobarea listelor proprietarilor si a tuturor imobilelor situate pe coridorul de expropriere.
Pe 3 iunie a fost semnat contractul pentru proiectarea si executia proiectului „Drum de legatura intre municipiul Oradea si comuna Sanmartin”.
Drumul de ocolire va fi realizat de asocierea de firme formata din CONSTRUCTII ERBASU (Leader), DRUMURI ORASENESTI S.A., PROCONS GROUP, VÁHOSTAV – SK.
Valoarea proiectului este de 148.940.166,91 lei, fara TVA.
Constructorul are la dispozitie 14 luni pentru proiectare si executie. Termenul pentru lucrarile propriu-zise este de 12 luni.
Soseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adauga bretelele rutiere de legatura de peste 2 kilometri. Latimea drumului va fi de 10 metri, cu doua benzi de circulatie, cate una pe sens. De-a lungul acestuia este prevazuta o pista de biciclete cu o latime de 3 metri.
Finantarea va fi asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.
”Am avut o intalnire tehnica in care am stabilit etapele de parcurs, in asa fel incat la inceputul lunii august sa putem incepe lucrarile. In zilele urmatoare vor incepe lucrarile de deminare si de descarcare arheologica. Pana la sfarsitul lunii iulie, proiectantii vor finaliza documentatia necesara obtinerii autorizatiei de constructie si proiectul tehnic. Cu toate autorizatiile obtinute si cu decizia de expropriere publicata, ne propunem ca in prima jumatate a lunii august sa incepem lucrarile”, spune Ilie Bolojan.
Constructorii se vor concentra, in aceasta toamna, pe indepartarea stratului de teren vegetal, balastare si compactare.
Sunt doua pasaje supraterane mari la care vor trebui incepute, cat mai repede, lucrarile de forare a pilotilor, in asa fel incat, anul viitor, in toamna, intreaga lucrare sa fie gata.
Acest proiect face parte din reteaua de drumuri metropolitane ce vor fi executate in urmatorii 2 ani in jurul orasului Oradea.
Finantarea acestei retele este asigurata prin fonduri europene, locale si guvernamentale.
Scopul acestor noi drumuri este sa asigure o circulatie mai buna in zona, sa scurteze naveta si sa genereze noi dezvoltari in jurul Oradiei.