ROMANII POT ALEGE CULOAREA TRENURILOR NOI CE VOR FI CUMPARATE – Autoritatea pentru Reforma Feroviara invita romanii la o consultare publica pentru alegerea culorilor celor 20 de trenuri electrice ce vor fi livrate de Alstom

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) lanseaza consultare publica pentru alegerea schemei de culori pentru noile trenuri de lung parcurs. ARF invita astfel romanii sa participe la o consultare publica ce are ca scop alegerea variantei optime de culori pentru cele 20 de trenuri electrice de lung parcurs ce vor fi livrate de compania Alstom.

Demersul are loc in cadrul proiectului „Achizitia de material rulant nou – rame electrice destinate traficului inter-regional (RE-IR)”, finantat din fonduri europene neramburabile si de la bugetul de stat.

Aceasta achizitie reprezinta un moment important pentru reinnoirea parcului de material rulant din Romania, fiind primul proiect de acest gen dupa aproape doua decenii. ARF doreste sa consulte publicul calator care va beneficia de noile trenuri, ce vor fi distribuite operatorilor pe baza contractelor de servicii publice. De aceea, asteptam opiniile dumnevoastra cu privire la combinatia de culori cea mai potrivita, atat pentru designul exterior, cat si pentru elemente de interior”, noteaza ARF.

Astfel, in perioada 15-24 iunie 2022, ARF va pune la dispozitie un chestionar care poate fi accesat la adresa https://docs.google.com/…/1FAIpQLSfqpkxwv44QtR…/viewform.

Modelul pentru grafica exterioara confera impresia de viteza si mobilitate, fiind inspirat de Coloana Infinitului a lui Constantin Brancusi, sculptorul roman ce a legat cultura romana de cea franceza.

Ca variante de lucru pentru combinatia de culori, stabilite la nivelul ARF, autoritatea ofera patru optiuni, care includ culoarea dominanta albastru ciel, ce se potriveste cu scaunele de la clasa a II-a sau culoarea dominanta grena ‘CFR’, asemanatoare scaunelor de la clasa I. Vagonul de clasa I are un element distinctiv fata de celelalte vagoane.

Pentru podea, ARF opteaza pentru o imitatie parchet din lemn nuanta bej, pentru a spori senzatia de spatiu.

Detaliile cu privire la configuratia si confortul scaunelor sunt inca in analiza cu furnizorul, spun reprezentantii autoritatii.

In cazul in care optati pentru alte variante de culori, va rugam sa va exprimati preferintele in cadrul chestionarului la categoriile relevante”, arata ARF.

Achizitia a inca 20 trenuri electrice de lung parcurs a fost avizata in Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor.

Licitatia va fi derulata de Autoritatea pentru Reforma Feroviara prin PNRR, la o valoare estimata de 180 milioane euro, la care care se adauga costurile intretinerii si reparatiilor de aproximativ 270 milioane euro (suma asigurata de operatorii feroviari in cadrul implementarii contractelor de servicii publice), dupa cum anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, saptamana trecuta.

Mentenanta va fi asigurata de furnizor pentru o perioada de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca noile trenuri achizitionate sunt: sa circule cu o viteza maxima de 200 km/h; sa aiba o capacitate minima de 160 locuri pe scaune (clasa intai si clasa a doua); sa asigure confortul pentru deplasari de lung parcurs (7 – 10 h /directie).

Investitia are mai multe obiective:

  • Imbunatatirea ofertei de transport prin cresterea numarului de trenuri pe ruta si pe zi, corelat cu introducerea unei frecvente predictibile
  • Asigurarea unor legaturi directe si rapide intre marile orase ale Romaniei
  • Punerea in valoare a investitiilor de modernizare derulate pe intreaga retea feroviara TEN-T de pe teritoriul Romaniei
  • Sustinerea programului de trecere la sistemul de comanda – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS / ETCS
  • Asigurarea unor servicii de transport feroviar de calatori care sa respecte Standardele Tehnice de Interoperabilitate.
  • Inlocuirea tractiunii diesel cu una electrica.

Traseeele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:

  • Oradea – Cluj Napoca – Sighisoara – Brasov
  • Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Targu Jiu – Craiova – Calafat
  • Brasov – Sfantu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacau – Iasi
  • Brasov – Sfantu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacau – Suceava
  • Galati – Marasesti (Focsani) – Bacau – Iasi
  • Galati – Marasesti (Focsani) – Bacau – Suceava
  • Galati – Braila – Constanta – Mangalia
  • Iasi – Bacau – Marasesti (Focsani) – Barbosi (Galati) – Braila – Constanta – Mangalia
  • Suceava – Bacau – Marasesti (Focsani) – Barbosi (Galati) – Braila – Constanta – Mangalia
  • Giurgiu – Bucuresti – Ciulnita (Slobozia) – Calarasi

Serviciile vor fi oferite, initial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii in circulatie a trenurilor. Insa acestea vor fi extinse odata cu punerea in functiune a instalatiilor pentru asigurarea tractiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, Bucuresti – Giurgiu, Constanta – Mangalia).

Articolul precedentCINCI OFERTANTI PENTRU LICITATIA CFR DE 56,7 MILIOANE LEI – S-au deschis ofertele pentru ”Proiecte tip Quick Wins”, lucrari de eliminare a restrictiilor de viteza la regionala Timisoara
Articolul următorINCEP REPARATIILE LA CALEA FERATA DIN PORTUL CONSTANTA – 35 de linii vor fi reparate, lungi de peste 13 km

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.