Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune pana la sfarsitul acestui an ar trebui sa se circule pe Podul de la Braila. Oficialul s-a aflat vineri intr-o vizita la Galati si a cerut constructorului sa recupereze intarzierile si sa isi respecte termenele asumate.
”Pana la sfarsitul acestui an trebuie sa se circule pe Podul de la Braila! Vreau ca intarzierile sa fie recuperate, iar constructorul sa isi respecte termenele asumate:
– podul si drumurile de acces, finalizate pana la incheierea lui 2022;
– intregul contract finalizat anul viitor!”, a spus Grindeanu.
Acesta este primul pod suspendat realizat in Romania. Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune.
„Fata de acum cateva luni, lucrurile au inaintat destul de bine, dar nu foarte bine, ca sa fiu cat se poate de corect! Pana acum trebuiau ridicate toate cele 86 de tabliere, s-au ridicat mai putin de jumatate. Deci sunt un pic in intarziere, vor trebui sa recupere acest timp”, a mai spus Grindeanu.
In total vor fi montate 86 de segmente de tablier metalic. Acestea vor forma structura suprafetei de rulare a podului de la Braila.
Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la santierul naval Braila.
La randul sau, Asociatia Pro Infrastructura (API) a postat imagini cu podul suspendat de la Braila, la jumatatea operatiunilor de instalare a tablierului.
„Antreprenorii WeBuild – IHI Infrastructure au intrat intr-un ritm bun la instalarea celor 86 de segmente de tablier metalic si ar trebui sa fie toate sus pana la sfarsitul lunii iunie. Apoi vin sudurile finale, asfaltul si finisajele. Si, bineinteles, tensionarea cablurilor si testele”, arata asociatia.
La drumurile de legatura, pe langa problemele cu mutarile de utilitati, ar fi aparut o surpriza neplacuta cu subcontractorul Tancrad care a renuntat. WeBuild a gasit inlocuitor si se creste treptat ritmul, spun reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura.
Ei afirma ca singura varianta fezabila de deschidere a traficului in 2022 este pe nodul cu DN22B Braila – Galati de la baza podului, sau in cel mai bun caz pana la giratia cu DJ221B (Calea Galati), respectiv pe conexiunea scurta spre Smardan/Macin de pe malul tulcean.
Capatul de vest (intersectia cu DN2B/Sos. Baldovinesti) si drumul de legatura spre Jijila raman pentru anul viitor.
Investitia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judetului Tulcea. Deasupra Dunarii este podul suspendat, in lungime 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 m pe malul Braila si de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt prevazute doua viaducte de acces in lungime de cate 110 m fiecare. Drumul principal va avea doua benzi pe sens si va lega judetul Braila de judetul Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin va avea o banda pe sens, in lungime de 4,3 km. In rest, vor fi realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.
Pilonii au 192 m inaltime totala de la partea superioara a fundatiei si sunt localizati in aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevazut cu scari si lift, accesul fiind permis din benzile de intretinere localizate pe ambele parti ale tablierului.
La pilonul Braila sunt 72 piloti de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloti de 38 metri lungime.
In cadrul Master Planului General de Transport, podul figureaza ca parte a Drumului Expres Buzau – Braila – Tulcea – Constanta, drum planificat a se realiza in perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei si Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se afla Delta Dunarii.
Podul suspendat de la Braila va avea 86 de segmente metalice de cate 25 de metri lungime, fiecare avand o greutate de 250 de tone. Acestea vor fi sudate intre ele si vor forma calea de rulare a noului pod peste Dunare. Toate tablierele metalice au fost executate la Santierul Naval VARD Braila.
Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri. Potrivit datelor tehnice, firele de otel care se vor impleti si vor forma cele doua cabluri de ancoraj de la podul suspendat peste Dunare vor avea o lungime de 81.000 de kilometri.
Podul suspendat peste Dunare la Braila este, cel mai mare pod din Romania si al treilea din Uniunea Europeana.
Deschiderea dintre cei doi piloni este 1.120 de metri ceea ce plaseaza Podul de la Braila in varful proiectelor de infrastructura europene.
Acestaeste cel mai scump pod construit vreodata in Romania.
Podul de la Braila va fi ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa ca dimensiune.
Intregul proiect, care cuprinde si cele doua drumuri de legatura, urmeaza sa fie incheiat la jumatatea anului 2023.
Podul de la Braila va avea o deschidere centrala de 1.120 de m si o lungime totala de 2 km.
Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.
Licitatia pentru realizarea podului suspendat peste Dunare a fost castigata, in ianuarie 2018, de asocierea a doua firme – una din Italia si cealalta din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea sa se finalizeze in 2023, in conditiile in care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru executie. Investitia se ridica la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regionala.