Administratia publica judeteana din judetul Brasov a stabilit firma care va intocmi studiul de fezabilitate privind realizarea unor piste de biciclete si perdele forestiere de protectie in judetul Brasov. Astfel, in urma desfasurarii procedurilor de achizitie a fost declarata castigatoare societatea Inpro Mühendislik Müsavirlik Anonim Sirketi din Turcia, de altfel singura care a ofertat realizarea acestei documentatii.
In prezent, contractul de servicii este in curs de redactare, urmand sa fie semnat la valoarea de 3.899.777 lei, anunta Consiliul Judetean Brasov.
Prestatorul propune doi subcontractanti.
Firma Terra Silva SRL va realiza 3% din contract, respectiv documentele pentru proiectarea si elaborarea studiilor de teren si a documentatiei tehnico-economice pentru impadurirea terenurilor agricole, perdele forestiere de protectie si plantatii in vederea combaterii eroziunii solului si stabilizarii nisipurilor miscatoare, in timp ce firma Interhub Development SRL va implementa 10% din contract, insemnand asistenta tehnica si de specialitate, indigenizarea standardelor, asistenta in cooperarea cu autoritatile romane si management de proiect.
La finele contractului, firma prestatoare va livra administratiei judetene o documentatie formata din patru studii de fezabilitate, cate unul pentru fiecare zona a judetului Brasov, acestea urmand sa reprezinte baza pentru dezvoltarea infrastructurii de ciclism, de perdele forestiere si plantatii de protectie pe drumurile din judetul Brasov.
Prima faza a contractului, cu o durata de 6 luni, include realizarea studiului aferent Zonei Metropolitane Brasov, in baza caruia sa fie conectate traseele de biciclete existente sau in implementare in municipiul Brasov, plecand din capatul exterior al acestora, cu localitatile: Cristian, Ghimbav, Codlea, Halchiu, Feldioara, Sanpetru, Bod, Harman, Prejmer, Budila, Tarlungeni, Sacele, Predeal, Rasnov, Zarnesti si Vulcan.
Faza a doua a contractului vizeaza Tara Fagarasului, respectiv conectarea pistelor propuse in Zona Metropolitana Brasov cu zonele Fagaras si Victoria.
In cea de-a treia faza se va realiza conexiunea pistelor deja proiectate cu zona Rupea, respectiv cu localitatile Rupea, Racos, Viscri (cel putin), precum si proiectarea lor pe lungimea culoarului Oltului care permite dezvoltarea unei astfel de infrastructuri.
Cea de-a patra faza a contractului vizeaza proiectarea legaturii pistelor propuse in Zona Metropolitana Brasov cu Buzaul Ardelean, respectiv cu localitatile Teliu si Vama Buzaului.
Termenul de implementare a contractului este de 14 luni.
„Ma bucur ca putem incheia acest contract, astfel incat sa dam in lucru proiectarea pistelor de biciclete si a perdelelor forestiere. Este esential pentru noi, ca administratie publica judeteana, sa facem pasi inainte spre integrarea ciclismului cu celelalte modalitati de transport existente in judetul Brasov, astfel incat sa crestem accesibilitatea spre si dinspre localitatile mai indepartate si sa incurajam utilizarea intr-o masura tot mai mare a mijloacelor de transport nepoluante. Pentru toate acestea avem nevoie de o infrastructura dedicata si de aceea dorim sa realizam o retea de piste de biciclete care in final sa conecteze toate zonele judetului cu municipiul Brasov”, a mentionat vicepresedintele Consiliului Judetean Brasov, Todorica Serban.
Proiectantul va propune mai multe solutii pentru pistele de ciclism, in functie de situatia identificata pe teren, ceea ce inseamna atat realizarea unor trasee rapide asfaltate si delimitarea unor piste dedicate pe sectorul rutier, cat si amenajarea de trasee neasfaltate sau crearea de piste neamenajate pe poteci situate pe terenuri agricole, prin paduri si pe diguri.
„Ne propunem sa avem 1.000 de kilometri de piste de ciclism de-a lungul drumurilor din judetul Brasov, fie ele nationale, judetene, comunale sau forestiere, dar si pe digurile apelor curgatoare, acolo unde acest lucru este fezabil. Adaugam la acestea trei sute de kilometri de perdele forestiere si plantatii rutiere de protectie care sa fie proiectate pe domeniul public al judetului Brasov, in zonele de siguranta ale infrastructurii rutiere si feroviare, pe trasee agricole si forestiere. Vrem sa amenajam rute atractive pentru iubitorii ciclismului, dar si eficiente din punctul de vedere al costurilor proiectare si executie, inclusiv al posibilelor exproprieri. Avem in vedere ca de-a lungul traseelor sa existe statii tehnice, parcari conectate cu transportul public judetean si cu cel feroviar, toalete publice, precum si spatii de odihna. Pentru implementarea tuturor investitiilor care vor rezulta din Studiul de Fezabilitate, intentia noastra este sa accesam fonduri europene nerambursabile pe axele care vor fi disponibile”, a spus presedintele Consiliului Judetean Brasov, Adrian-Ioan Vestea.