O singura oferta a fost depusa pentru proiectarea si constructia variantei de ocolire Buftea. Pana la termenul limita, a fost depusa o oferta de catre: asocierea E.M. PRIME CONSTRUCT (lider de asociere) – OPR ASFALT – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS (Romania – Romania – Spania).
Luni, 2 mai 2022, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare si executie “Varianta de ocolire Buftea”.
Valoarea estimata a contractului variaza intre 192.270.068,97 si 227.496.949,70 Lei, fara TVA.
Durata de realizare a contractului este de 34 de luni din care, 10 luni perioada de proiectare si 24 luni perioada de executie.
Centura Buftea,in lungime de 5,77 km, se desprinde din DN lA (km 17+ 100) cu orientarea nord, ocolind pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusa spre construire de locuinte colective) si continua, utilizand culoarul natural din lungul canalului situat la est de localitatea Buftea, aproximativ paralel cu DN IA.
Traseul intersecteaza denivelat drumul colector prevazut in PUG spre a fi largit la 4 benzi de circulatie (km 0+580), DJ 101 (km 2+785) si magistrala 300 a C.F.R. (km 4+600), realizand jonctiunea cu DN lA (km 21+700), utilizand strada Metalurgiei (limita teritorial administrativa Buftea si Ilfov).
In perioada urmatoare, Comisia de Evaluare va analiza oferta in conformitate cu prevederile documentatiei de atribuire si cu legislatia in vigoare in domeniul achizitiilor publice.
Varianta de ocolire Buftea are o lungime de 5,7 km si va avea 3 pasaje si 2 intersectii:
– pasaj peste drum betonat km 0+610 (L=36.10 m)
– pasaj peste DJ101 km 2+800 (L=84.90 m) Intersectia cu DJ101 este amenajata cu un pasaj superior pe varianta de ocolire si intersectie cu sens giratoriu proiectata sub pasaj.
– pasaj peste calea ferata Bucuresti-Ploiesti km 4+525 (L=81.90 m)
– intersectie giratorie la km 0+000 (inceputul variantei intersecteaza DN 1A la km 17+100 si va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrazii de centura Bucuresti)
– jonctiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizand Strada Metalurgiei.
„Varianta de Ocolire Buftea va veni in completarea investitiilor privind pasajul Mogosoaia si Autostrada Bucurestiului – A0. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producand beneficii atat la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cat si la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orasului Buftea„, spunea, in decembrie 2021, secretarul de stat din Ministel Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.