Drumul de intrare in tara dinspre Bulgaria a fost modernizat si ”arata corespunzator anilor in care ne aflam”, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu. Drumul este dotat cu parcari pe ambele sensuri de circulatie, la km 2+500.
Este prima „autostrada nemteasca” din Romania, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a asternut prin turnare continua.
”Am tinut sa particip la receptia lucrarii, pentru ca am avut o colaborare foarte buna cu toti cei implicati. Acesta este un exemplu de cum se poate derula un contract de executie de drum, de buna calitate, inainte de termen. Multumesc, PORR CONSTRUCT, pentru seriozitate si implicare, multumesc proiectantului East Water Drillings, dar si responsabililor din partea beneficiarului CNAIR, precum si autoritatilor locale, respectiv Consiliul Judetean si Primaria Giurgiu”, spune Scriosteanu.
Cei care intra si ies din tara au la dispozitie, de astazi, si aceste doua parcari, dotate cu grupuri sanitare, cu o suprafata de circa 17.500 mp:
– 33 spatii de parcare pentru camioane si tiruri
– 35 spatii de parcare pentru autoturisme
– Spatii protectie
– Post trafo
– Put forat cu cabina si rezervor de apa
– Platforme containere ecologice
– Panou de orientare
– Amenajari peisagistice
Drumul de legatura DN 5 km 60+500 – Soseaua de Centura – Pod Prieteniei km 61+400, in lungime 5,72 km a fost finalizat inainte de termen si dat in circulatie la data de 20 decembrie 2021. Acesta are scopul de a asigura conexiunea rutiera intre DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersectie giratorie si continua spre sud, intersectandu-se cu DN 5 si DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404.
Drumul ajunge in sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, doua pe fiecare sens, cu aceeasi structura ca a variantei ocolitoare.
Scurt istoric
20 octombrie 2020: A fost semnata si emisa autorizatia de construire
21 octombrie 2020: S-a dat ordinul de incepere a lucrarilor
28 octombrie 2020: Start lucrari
Scriosteanu a mai anuntat ca drumul de legatura dintre DN6 si Centura Capitalei, din zona Bragadiru, se va finaliza la sfarsitul lunii mai.
A fost pregatita infrastructura pentru a permite asternerea balastului stabilizat. A fost demontata pasarela pietonala de peste DN6, care urmeaza sa fie reabilitata si montata intr-o noua pozitie, spre centrul localitatii, pentru a permite conectarea proiectului cu DN6.
Continua armarea, cofrarea si turnarea zidurilor de sprijin ale taluzului aferent pasajului DN6, peste Centura Capitalei.
A sosit in santier si bazinul de retentie a apelor pluviale care va fi montat in proximitatea drumului, in asa fel incat sa asigure preluarea debitelor de apa pluviala, de pe zona proiectului.
Au inceput montarea bordurilor care vor delimita drumul si realizarea trotuarului pietonal.
S-a finalizat devierea conductei de apa, cu diametrul de 200 mm. A fost relocata si statia de autobuz, din zona proiectului, pe DN6.
Se lucreaza la devierea retelelor electrice, precum si a celor de internet si de telefonie.
Este vorba despre realizarea unui drum de legatura intre DN6 si Centura Bucurestiului, pe partea dreapta in sensul de mers Bragadiru-Bucuresti, dar cu impact major in cresterea sigurantei rutiere si descongestionarea traficului pe DN 6 – zona Bragadiru.