Indicatorii tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii Autostrada Bacau-Pascani, au fost avizati in cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. Valoarea totala a investitiei este estimata la 6,2 miliarde de lei, fara TVA. Finantarea pentru executia lucrarilor aferente Autostrazii Bacau-Pascani va fi asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta
Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) a emis luna aceasta acordul de mediu necesar constructiei tronsonului Bacau – Pascani din Autostrada Moldovei (A7), cel mai mare proiect finantat prin PNRR.
Autostrada va avea o lungime de 77,3 km, 112 poduri, pasaje, viaducte si structuri casetate, 9 noduri rutiere, vor exista drumuri de intretinere pe stanga si pe dreapta, pe toata lungimea autostrazii cu o latime de 3,5 m, vor fi parcari de scurta durata, spatii pentru incarcarea autoturismelor electrice si perdele forestiere cu rol anti-inzapezire pe aproximativ 140 ha.
“Solutiile tehnice propuse in cadrul proiectului tehnic al autostrazii Bacau-Pascani inglobeaza toate elementele necesare pentru executia unei autostrazi la cel mai inalt standard de calitate, in raport cu cele mai noi cerinte in domeniu”, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.
Traseul autostrazii va fi prin judetele Bacau, Neamt si Iasi si va traversa urmatoarele unitati administrativ teritoriale:
- Saucesti, Itesti, Beresti-Bistrita, Filipesti (Bacau)
- Moldoveni, Secuieni, Horia, Trifesti, Dulcesti, Cordun, Sabaoani, Gheraesti (Neamt)
- Mircesti, Halaucesti, Mogosesti – Siret, Stolniceni – Prajescu, Pascani (Iasi)
Potrivit Studiului de Fezabilitate, pe traseul autostrazii Bacau – Pascani vor fi construite:
– 112 Poduri, Pasaje, Viaducte, Structuri casetate
– 9 noduri rutiere
– 4 parcari securizate
– 4 parcari de scurta durata
– 1 centru de intretinere si coordonare
– 50 de spatii de incarcare pentru autoturisme electrice
– 140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protectie
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructura rutiera pentru regiunea Moldovei si proiectul care ar trebui sa absoarba cel mai mult din alocarile Romaniei din PNRR. Odata finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum extrem de periculos din punct de vedere al accidentelor.
Finantarea pentru constructia Autostrazii Bacau-Pascani va fi asigurata prin PNRR.
Indicatorii tronsonului Bacau – Pascani au fost aprobati pe 11 martie 2022 in Consiliul Tehnico – Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Studiul de fezabilitate si Proiectul Tehnic este realizat de catre compania Acciona. Contractul a fost semnat inca din 2018 pe circa 17 milioane de lei.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara in luna ianuarie a acestui an ca anul acesta incepe constructia primelor sectoare ale autostrazii care leaga Muntenia de Moldova. Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.
Autostrada Moldovei A7 are aproape 440 km de la Ploiesti (Dumbrava/A3) si pana la Siret, la granita cu Ucraina. De la Ploiesti pana la Pascani (circa 320 de km) a fost prinsa pe finantare pe PNRR, planul pe termen scurt gandit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Conditia esentiala: proiectele sa fie finalizate pana in 2026.