Lucrarile la Podul suspendat de la Braila si la drumurile de acces trebuie finalizate pana la sfarsitul acestui an. Au fost montate primele doua segmente ale tablierului din zona centrala a Podului suspendat de la Braila.
Stadiul fizic al „Golden Gate-ului” de pe Dunare de la Braila a ajuns la 60%.
”Inca 38 de segmente din zona centrala a tablierului vor fi montate cu o frecventa medie de doua piese pe zi. Operatiunea este foarte importanta deoarece in cazul in care nu este respectata ordinea de montare exista riscul fracturarii pilonilor podului”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Toate cele 86 de segmente ale tablierului metalic urmeaza sa fie asamblate pana la inceputul lunii iunie, anul acesta.
Alte 10 segmente de tablier (cate 5 pe fiecare mal) sunt deja in santier si urmeaza sa fie montate in zona pilonilor, dupa ce vor fi asamblate la sol in blocuri compacte.
Fiecare segment de tablier are o greutate cuprinsa intre 180 de tone si 300 de tone, iar in total acestea cantaresc 21 de mii de tone.
Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune.
Podul suspendat de la Braila va avea 86 de segmente metalice de cate 25 de metri lungime, fiecare avand o greutate de 250 de tone. Acestea vor fi sudate intre ele si vor forma calea de rulare a noului pod peste Dunare. Toate tablierele metalice au fost executate la Santierul Naval VARD Braila.
Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri. Potrivit datelor tehnice, firele de otel care se vor impleti si vor forma cele doua cabluri de ancoraj de la podul suspendat peste Dunare vor avea o lungime de 81.000 de kilometri.
Podul suspendat peste Dunare la Braila este, cel mai mare pod din Romania si al treilea din Uniunea Europeana.
Deschiderea dintre cei doi piloni este 1.120 de metri ceea ce plaseaza Podul de la Braila in varful proiectelor de infrastructura europene.
Acestaeste cel mai scump pod construit vreodata in Romania.
Podul de la Braila va fi ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa ca dimensiune.
Intregul proiect, care cuprinde si cele doua drumuri de legatura, urmeaza sa fie incheiat la jumatatea anului 2023.
Podul de la Braila va avea o deschidere centrala de 1.120 de m si o lungime totala de 2 km.
Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.
Licitatia pentru realizarea podului suspendat peste Dunare a fost castigata, in ianuarie 2018, de asocierea a doua firme – una din Italia si cealalta din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea sa se finalizeze in 2023, in conditiile in care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru executie. Investitia se ridica la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regionala.