Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta vesti bune pentru Autostrada Moldovei (A7). Indicatorii Tronsonului Bacau-Pascani au fost avizati astazi de Consiliului Tehnico-Economic al CNAIR. Sectorul de autostrada cuprins intre Bacau si Pascani va avea o lungime de 77,39 de km si va traversa judetele Bacau, Neamt si Iasi.
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructura rutiera pentru regiunea Moldovei si proiectul care ar trebui sa absoarba cel mai mult din alocarile Romaniei din PNRR. Odata finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum extrem de periculos din punct de vedere al accidentelor.
Finantarea pentru constructia Autostrazii Bacau-Pascani va fi asigurata prin PNRR.
Pentru stabilirea traseului si a solutiilor tehnice s-au realizat:
-653 de foraje geotehnice cu adancimi cuprinse intre 6 m si 30 m
-255 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice si seismice
-80 de investigatii geotehnice dinamice tip super-greu
„Potrivit Studiului de Fezabilitate, pe traseul autostrazii Bacau-Pascani se vor construi:
– 112 Poduri, Pasaje, Viaducte, Structuri casetate
– 9 Noduri rutiere
-4 Parcari securizate
-4 Parcari de scurta durata
-1 Centru de Intretinere si Coordonare
-50 de Spatii de incarcare pentru autoturisme electrice
-140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protectie”, arata Grindeanu.
Studiul de fezabilitate si Proiectul Tehnic este realizat de catre compania Acciona. Contractul a fost semnat inca din 2018 pe circa 17 milioane de lei.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara in luna ianuarie a acestui an ca anul acesta incepe constructia primelor sectoare ale autostrazii care leaga Muntenia de Moldova. Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.
Autostrada Moldovei A7 are aproape 440 km de la Ploiesti (Dumbrava/A3) si pana la Siret, la granita cu Ucraina. De la Ploiesti pana la Pascani (circa 320 de km) a fost prinsa pe finantare pe PNRR, planul pe termen scurt gandit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Conditia esentiala: proiectele sa fie finalizate pana in 2026.
Astfel, pentru A7 sunt promise deja din 2020 ca vor fi scoase treptat la licitatia de executie loturile incepand dinspre Ploiesti.