CENTURA SANMARTIN PRIMESTE UNDA VERDE DE LA GUVERN – Drumul de 5,7 kilometri costa 44 milioane euro si ar putea fi gata la finalul anului viitor

Centura de ocolire a localitatii Sanmartin va avea 5,7 kilometri si va costa 44 de milioane de euro, urmand sa fie finantata din fonduri europene.In sedinta de Guvern de miercuri, 23 februarie 2022, au fost aprobati indicatorii tehnico-economici pentru Centura Sanmartin, proiect denumit „Drum de legatura intre municipiul Oradea si comuna Sanmartin”.

Pentru realizarea centurii ar urma sa fie expropriate 21 de hectare de teren, fara ca exproprierile sa afecteze constructii. Viteza de deplasare pe soseaua de centura va fi de 80 de kilometri pe ora. Investitia ar urma sa se ridice la aproximativ 44 de milioane de euro, iar durata lucrarilor sa fie de 17 luni, din care 3 luni pentru partea de proiectare.

Autoritatile locale spera ca spre finalul anului 2023 aceasta centura sa devina realitate.

In luna martie ar urma sa fie adoptata o noua Hotarare de Guvern privind exproprierea terenurilor, procedura care se va finaliza in toamna acestui an.

Soseaua de centura va avea doua benzi, cu o latime de 3,5 metri pe banda. Drumul va porni de la giratia de pe strada Iancu de Hunedoara, unde e propus un pasaj suprateran care se termina in doua giratii, astfel ca cei care vin dinspre Cluj sa poata iesi direct spre Felix sau sa vina spre Oradea.

In aceste zile, echipa de achizitii a Consiliului Judetean Bihor evalueaza documentatiile care insotesc cele 4 oferte. Ne propunem sa adjudecam castigatorul licitatiei pana la sfarsitul lunii martie. Daca totul merge bine, in 2-3 luni de la semnarea contractului vom avea proiectul tehnic gata. Pe baza acestuia, firma castigatoare va putea incepe lucrarile. Trebuie sa le terminam pana la sfarsitul anului viitor, finantarea fiindu-ne asigurata pana atunci. Multumesc tuturor celor care ne-au sustinut din ministerele avizatoare, Ministerul Transporturilor, Compania Nationala de Autostrazi si echipei tehnice din Consiliul Judetean Bihor! La terminarea acestui proiect, circulatia pe Drumul National 76 Oradea- Deva, in zona metropolitana a Oradiei, va fi fluenta”, afirma presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan.

De-a lungul acestei centuri propuse este si o pista de biciclete, pe partea dinspre localitati. Pista va veni de la Peta, va trece cu un pasaj subteran pe sub centura, dupa care va urmari traseul drumului si punctul final va fi Baile Felix. Pista va avea doi metri latime. Pentru a asigura conectarea dintre DN76 si aceasta centura, este prevazuta, in dreptul giratiei de la intrarea in Sanmartin, in zona blocurilor ANL, un drum de legatura de 900 de metri lungime.

Bolojan spunea in luna septembrie 2021, cand a fost ales traseul viitoarei sosele de centura care va ocoli comuna Sanmartin, ca soseaua pleaca paralel cu calea ferata care leaga Oradea de Baile Felix, la o distanta de 100 metri fata de calea ferata. Pe urma se ajunge la drumul de acces comunal inspre Baile 1 Mai. Aici solutia este un pasaj suprateran, atat peste drumul comunal cat si peste calea ferata. Acest pasaj se continua intre localitatea Haieu si un palc de padure din dreptul localitatii Baile Felix. Aici drumul se va suprapune peste unul dintre drumurile comunei Sanmartin si va traversa o zona rezidentiala, pe o lungime de aproximativ 480 de metri.

Au fost depuse patru oferte pentru proiectarea si executia Centurii Sanmartin. Soseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adauga bretelele rutiere de legatura de peste 2 kilometri. Latimea drumului va fi de 10 metri, cu doua benzi de circulatie, cate una pe sens. De-a lungul acestuia este prevazuta o pista de biciclete cu o latime de 3 metri.

Centura Sanmartin este realizata printr-un parteneriat dintre Consiliul Judetean Bihor si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Finantarea va fi asigurata din fonduri europene.

Articolul precedentCFR MARFA RAMANE PE PIEDERI – Compania aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor estimeaza un rezultat negativ de 412 milioane lei in 2022. CFR Marfa are plati restante de 1,88 miliarde lei
Articolul următorCASTIGATORUL CONTRACTULUI PENTRU CELE 12 NODURI RUTIERE PE A0, A1, A2, A3 si A7 – CNAIR a decis. Studiul de fezabilitate va fi efecutat de Explan SRL. Contractul se ridica la 5,5 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.