DRUM EXPRES A3-DN1 – Conexiunea va lega Autostrada A3 in zona Turda de DN1 in zona Tureni, unde traseul se suprapune peste raul Negoteasa

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) construieste un drum expres care sa realizeze conexiunea dintre Autostrada A3 (Zona Turda) si Drum National DN1 (Zona Tureni), arata un proiect de Ordonanta de urgenta a Guvernului privind darea in administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a unor imobile si parti din imobile, aflate in domeniul public al statului, din administrarea Ministerului Apelor si Padurilor, prin Administratia Nationala „Apele Romane”- Administratia Bazinala de Apa Mures, in vederea realizarii de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. a obiectivului de investitii „Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) si Drum National DN1 (Zona Tureni)”.

Finantarea constructiei drumului expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) si Drum National DN1 (Zona Tureni) se preconizeaza a fi realizata in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, avand ca perioada de eligibilitate a cheltuielilor pana la data de 31 decembrie 2023.

Valoarea suprafetei totale de expropriate este de 9.654 mp, pentru suma de 10.715,94 lei.

Traseul propus al acestui drum expres sub-traverseaza autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrazii de la km A3 21+880, intersecteaza drumul judetean DJ 103Z la km 3+087, cateva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, 0+400, 2+850, 3+620, 3+640, 3+870, 4+270, 4+525, 4+560, unele necesitand restabilirea traseului, si traverseaza raul Valea Racilor la km 4+410 printr-un pod/viaduct.

Intre km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste raul Negoteasa, astfel se propune relocarea si reprofilarea albiei pe o lungime de 1033ml. In zona noului pod proiectat pe breteaua Turda-Tureni km 0+684, albia raului se va proteja cu saltea de gabioane interconecate cu grosimea de 30 cm pe o lungime de 160 m. Salteaua se va inchide intr-un pinten din gabioane de 1m x 1m atat in amonte cat si in aval.

Pentru realizarea obiectivului de investitie ”Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) si Drum National DN1 (Zona Tureni)”, respectiv in zona unde traseul se suprapune peste raul Negoteasa, este necesara ocuparea unor imobile si parti din imobilele aflate in domeniul public al statului, din administrarea Ministerului Apelor si Padurilor, prin Administratia Nationala „Apele Romane”- Administratia Bazinala de Apa Mures, in suprafata totala 9.654 mp”, arata nota de fundamentare.

Pentru emiterea avizului de gospodarire a apelor, este necesara aprobarea darii in administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a unor imobile si parti din imobile, in suprafata totala 9.654 mp, avand datele de identificare prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta, aflate in domeniul public al statului, din administrarea Ministerului Apelor si Padurilor, prin Administratia Nationala „Apele Romane„- Administratia Bazinala de Apa Mures.

Luand in considerare faptul ca imobilele si partile din imobilele afectate de construirea obiectivului de investitie, in suprafata totala de 9.654 mp, se afla in administrarea Ministerului Apelor si Padurilor, prin Administratia Nationala „Apele Romane”- Administratia Bazinala de Apa Mures, pentru darea acestora in administrarea acestora catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii este necesara o derogare de la prevederile art. 2 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2002 privind infiintarea Administratiei Nationale ”Apele Romane”, aprobata cu modificari prin Legea nr. 404/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Starea de fapt cuantificabila a situatiei extraordinare este determinata de faptul ca adoptarea masurilor astfel cum se propune prin prezenta ordonanta de urgenta ar putea conduce la evitarea pierderii fondurilor nerambursabile, preconizate a fi alocate pentru acest obiect, in cuantum de 703.564.000 lei, inclusiv TVA”, arata documentul.

Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobareadarii in administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a unor imobile si parti din imobile aflate in domeniul public al statului, din administrarea Ministerului Apelor si Padurilor, prin Administratia Nationala „Apele Romane”- Administratia Bazinala de Apa Mures, in vederea realizarii de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. a obiectivului de investitii „Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) si Drum National DN1 (Zona Tureni)”, prin derogare de la dispozitiile art. 2 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2002 privind infiintarea Administratiei Nationale „Apele Romane”, aprobata cu modificari prin Legea nr. 404/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Drumul are o importanta deosebita, ”realizarea obiectivului prezentand avantaje tehnice, economice si sociale, intrucat reduce timpii de parcurs, costurile de exploatare a vehiculelor, sporeste gradul de confort al populatiei diminuand poluarea mediului in interiorul localitatilor si nu in ultimul rand ajuta la accelerarea dezvoltarii socio – economice a zonei, precum si reducerea numarului de accidente.”

Se propune ca drumul expres sa asigure legatura dintre doua cai principale de transport din judetul Cluj aflate in administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. – Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj, si anume: conexiunea dintre autostrada A3 (Turda) si drumul national european DN1/E81 pe raza UAT Tureni.

Sectorul de drum cuprins intre punctele de conexiune dintre Autostrada A3 (Zona Turda) si DN1/E81 (zona Tureni) a fost estimat si cuantificat in Master Planul General de Transport al Romaniei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 778 bis/4.10.2016.

Articolul precedentMOLDOVA VA AVEA UN NOU AEROPORT – Investitia este inclusa in Master Planul General de Transport
Articolul următorTRASEUL AUTOSTRAZII BRASOV-BACAU, MODIFICAT LA CERERE – In Covasna s-au strans semnaturi pentru schimbarea traseului de 76 km

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.