Lucrarile de reabilitare la Podul de la Cernavoda continua, astfel incat, la 21 aprilie 2022, acesta sa fie redeschis traficului. A inceput astfel prima etapa din acest an a lucrarilor de reabilitare la Podul de la Cernavoda, situat pe Autostrada A2 (intre km 155+415 – km 161+479).
De asemenea, se lucreaza in forta si la Pasajul peste calea ferata de la Drajna, la realizarea pilotilor forati pentru infrastructura obiectivului, cat si la relocarea utilitatilor.
In ceea ce priveste podul suspendat peste Dunare din zona Braila, primele segmente ale au ajuns deja in santier.
”Segmentele metalice sunt executate in Santierul Naval Braila si sunt transportate pe Dunare cu ajutorul unor barje. Se vor monta cu ajutorul unor macarale plutitoare si ale unor sisteme hidraulice de ridicare, construite special pentru astfel de lucrari. Stadiul lucrarilor este de aproximativ 60%”, informeaza CNAIR.
In cazul Podului de la Cernavoda, termenul de finalizare al contractului de executie este data de 12 februarie 2023.
Podul peste Dunare de la Cernavoda este un pod combinat de cale ferata si sosea, care traverseaza Dunarea si, impreuna cu podul similar peste bratul Borcea, conecteaza orasul Bucuresti de Portul Constanta, unind Dobrogea de Muntenia prin Autostrada A2.
Aceasta este prima reabilitare a podului de peste Dunare, de cand a fost construit, de 34 de ani.
Directia Regionala de Drumuri si Poduri Constanta a anuntat in februarie 2021 ca a fost emis ordinul de incepere a lucrarilor de reabilitare a Podului de la Cernavoda.
Contractul semnat intre CNAIR si compania Maristar COM SRL pentru realizarea acestor lucrari are o valoare de 66.847.689,39 lei fara TVA, obiectivul fiind finantat din fonduri europene nerambursabile.
Durata de executie a lucrarilor este de 24 de luni, iar perioada de garantie este de 60 de luni.
Contractul de reabilitare a partii rutiere prevede o serie de lucrari, printre care:
– inlocuirea hidroizolatiei si a caii pe partea carosabila si trotuare;
– inlocuirea sistemului rutier;
– inlocuirea parapetului pietonal si directional;
– inlocuirea rosturilor de dilatatie;
– lucrari de reparatii cu betoane speciale la placa de suprabetonare a viaductelor de acces si la pile;
– lucrari de refacere a protectiei anticorozive la structura metalica, atat pe podul principal, cat si pe viaductele de acces etc.
In perioada sezonului estival se vor executa doar lucrari la infrastructura, fara a se institui restrictii de circulatie.
Podul suspendat peste Dunare este in grafic
Ministrul Sorin Grindeanu a vizitat santierul luna trecuta si a confirmat ca finalizarea podului va avea loc in acest an.
Valoarea proiectului este de 1,99 miliarde lei (fara TVA). Constructor este Astaldi (Italia) – IHI Infrastructure System (Japonia).
Contractul a fost semnat in 15.01.2018. Lucrarile au inceput in decembrie 2018.
Termenul de finalizare este 2022 (pentru pod) si 2023 (pentru drumuri).
Podul de la Braila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) și doua deschideri laterale de 489,65 m pe malul Braila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt doua viaducte de acces in lungime de cate 110 m fiecare.
In total, podul de la Braila va masura aproape 2 kilometri, iar pe langa el se construiesc și alti 23 de kilometri de drum nou care sa lege podul de infrastructura rutiera din zona.
Realizarea podului propriu-zis este in prezent in grafic și ar urma sa fie gata pana la finalul anului. Pentru deschiderea circulatiei este nevoie și de finalizarea drumurilor de legatura.
In prezent se lucreaza intens și la realizarea acestor drumuri, in special la tronsonul de drum care rezolva relatia Braila – Pod – legatura cu DN22 Smardan/Macin, aceasta bretea fiind singura cu șanse de a fi gata in acest an.
Lungimea totala a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin, in lungime de 4,328 km.
Podul suspendat peste Dunare, structura principala din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri și va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).
Cele doua turnuri ale Podului ating o inaltime de 192 metri și sunt fi practic cele mai inalte constructii din Romania (dincolo de coșuri de fum sau antene).
Asocierea italo-nipona Astaldi – IHI Infrastructure System a lucrat pana acum la cablurile masive care vor sustine tablierul podului, mai exact la compactarea toroanelor. Cablurile principale, formate din 16 toroane, au fost formate prin tragerea de la un bloc de ancoraj la altul a catorva mii de fire din otel zincat fiecare cu diametru de 5,38 mm.
Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de otel, indeajuns cat sa inconjoare pamantul de doua ori. Cele doua cabluri principale astfel formate vor avea o greutate totala de peste 6.700 tone.