Se lucreaza in foc continuu pe șantierul Drumului expres Braila – Galati, investitie de 371,41 milioane lei (fara TVA). In luna decembrie 2021 a fost emisa autorizatia de construire pentru drumul expres Galati-Braila, de circa 11 kilometri, cu cate doua benzi pe sens.
Acum, se lucreaza la terasamente, au loc lucrari pentru asigurarea scurgerii apelor, sunt amenajate podete si se executa saltele material granular.
„Drumul Expres Braila – Galati va fi o varianta alternativa viabila pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapida intre cele doua orase, dar și cu podul suspendat peste Dunare de la Braila„, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care precizeaza ca termenul contractual pentru finalizarea lucrarilor este luna mai 2024.
Drumul expres Braila- Galati va avea o lungime de 10,77 km.
Valoarea contractului este de 371,41 milioane lei (fara TVA). Sursa de finantare este din fonduri europene nerambursabile.
La Galati, drumul expres va incepe in zona localitatii Movileni.
In cadrul acestei investitii, de-a lungul traseului vor fi realizate trei poduri, doua viaducte si un pasaj.
Drum expres de circa 11 km se va conecta la viitorul pod peste Dunare ce se construieste in zona de nord a Brailei. Are un termen de executie de 24 de luni, iar lucrarile la drum au inceput in luna octombrie.
Proiectul porneste din drumul de legatura brailean al podului peste Dunare, are 11 km, 3 poduri, 2 viaducte si un pasaj, fiind prevazute 2 benzi pe fiecare sens de circulatie. Finalul traseului este la intersectia cu DN2B in zona Movileni.
CNAIR a semnat in luna aprilie contractul pentru Drumul Expres Braila – Galati cu Asocierea SC SA & PE CONSTRUCT SRL (LIDER DE ASOCIERE) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE, firme in cadrul UMB Grup.
Drumul Expres Braila – Galati va fi o varianta alternativa viabila pentru traficul greu de pe DN22B si va asigura o conexiune corespunzatoare intre cele doua orase, precum si cu podul suspendat peste Dunare din zona Braila.
Conform Master Planului, Drumul expres va purta indicativul DX6 si se va racorda, in zona de nord a municipiului Braila, cu actualul proiect al soselei parte din proiectului noului pod peste Dunare de la Braila, care acum se construieste.
Drumul expres va fi proiectat pentru viteza de 120 km/h si va avea o platforma de 22 de metri din carea partea carosabila va fi formata din cate doua benzi de cate 3,5 metri pe fiecare sens si o zona mediana de 3 metri cu cate 0,75 metri spatiu pentru parapete, conform informatiilor din caietul de sarcini.
Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de incadrare de cate jumatate de metru si cate un acostament inierbat de 1,5 m pe fiecare parte.
De-a lungul traseului vor fi proiectate doua poduri peste canale de irigatii si doua viaducte (cate unul pe sens) peste digul de aparare pentru ape mari al raului Siret, peste calea ferata si peste raul Siret.
Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri si peste rau drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri.
Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea raului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri.
Proiectul mai prevede si largirea actualului DN28 de la doua la patru benzi pe o distanta de 0,43 km dinspre municipiul Galati pana la intersectia cu Drumul Expres.