CEO-UL ASTALDI ROMANIA PARASESTE BARCA – Surse: Pier Luca Canino, directorul general al Astaldi Romania a demisionat din functie. Canino a denuntat noua politica de conducere de la Roma a grupului WeBuild

Veste importanta in domeniul infrastructurii! Pier Luca Canino (foto) a demisionat din functia de CEO al ASTALDI in Romania. Decizia lui Canino vine, potrivit surselor noastre, ca urmare a neintelegerilor existente intre CEO-ul Astaldi Romania si noii sefi ai ASTALDI Italia.Discutiile ar fi existat inca de la finalul anului 2020, odata cu achizitia a 65% din actiunile Astaldi de catre grupul italian de constructii WEBUILD (fosta Salini Impregilo), care a schimbat implicit conducerea de la Roma a Astaldi. Or, noua politica de conducere din Italia, preponderent parte a grupului WEBUILD, nu ar fi corespuns cu modul de lucru al lui Canino, care a decis astfel sa paraseasca ASTALDI Romania.

Misterul din spatele plecarii lui Canino

Atentie, Pier Luca Canino paraseste Astaldi dupa 29 de activitate in cadrul companiei, fiind pe rand responsabil tehnic de santier (1993), coordonator tehnic pentru Romania (2002) si CEO al Astaldi Romania (2007 pana in prezent), functie la care a renuntat in conditiile in care tara noastra este oficial a doua tara din portofoliul italienilor de la Astaldi, castigand proiecte de constructii de sute de milioane euro.

In acest moment nu este cunoscut incotro se va duce Pier Luca Canino, insa trebuie remarcat faptul ca, pe plan intern, in Romania, demisia acestuia din functia de CEO al Astaldi vine pe fondul unor scandaluri cu iz penal care l-au avut in prim plan pe Canino. Scandaluri care nu au impiedicat Astaldi sa obtina printre cele mai mari proiecte de infrastructura din Romania, precum constructia Podului de la Braila, Lotul 5 al autostrazii Sibiu-Pitesti, Lotul 2 din autostrada A3 Campia Turzii – Targu Mures, Magistrala M5 de metrou, Podul Ciurel, lucrari de modernizare a caii ferate, etc.

Mita la CFR, data si denuntata de Canino

Ne referim, spre exemplu, la dosarul cunoscut ca „Mita la CFR” in care Astaldi, prin dispozitia lui Canino, potrivit procurorilor, ar fi achitat un comision de peste 2 milioane euro (prin transferuri facute din contul unei companii de consultanta Tema Delta Project in contul unor societati fantoma care ar fi apropiate regimului PNL) pentru obtinerea contractului de modernizare a Magistralei 800 Bucuresti-Constanta. Vorbim despre o ancheta in care au lucrat procurori belgieni, OLAF, dar si DNA si care a pornit dupa ce anchetatorii din Belgia au sesizat sumele uriase de bani care intrau in conturile societatilor care ar fi apartinut in realitate unor sefi din Astaldi.

Dosarul care a fost trimis in judecata de DNA in iulie 2020 viza infractiuni de trafic de influenta pretins a fi savarsite in 2012, pe vremea cand sef peste Ministerul Transporturilor era Ovidiu Silaghi, in legatura cu proiectul de modernizare a Magistralei 800 Bucuresti-Constanta pentru care Canino ar fi achitat 2 milioane euro in schimbul deblocarii de catre Ministerul Transporturilor a sumei de 15 milioane euro datorate de stat companiei constructoare.

Dosarul de la DNA a fost deschis din oficiu in decembrie 2017, dupa ce procurorii din Belgia s-au sesizat initial, pentru ca, in noiembrie 2018, Pier Luca Canino sa vina in DNA pentru a formula un denunt in care relata posibile fapte de coruptie savarsite de Robert Favino si de sotia acestuia Mihaela Szechely in legatura cu o constrangere din partea lui Favino ca acesta sa ii remita bani pentru „rezolvarea problemelor din Romania”. Bani care s-ar fi dus in companii de publicitate implicate in campanii media ale PNL si care ar fi fost receptati de cel care controla cele doua firme fantoma, respectiv Mario la Sala.

In perioada 7.06.2012 – 14.06.2012, dupa intalnirea pe care inculpata Szechely Mihaela Vasilica a avut-o la sediul Ministerului Transporturilor cu martorul Canino Pier Luca, i-a comunicat in mod direct martorului conditiile de rezolvare a problemelor, respectiv a solicitat plata unui procent de 7% din valoarea lucrarilor efectuate, facturate si neachitate de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, si a unui procent de 15% din valoarea costurilor suplimentare obtinute de Astaldi in urma deciziilor Comisiei de Adjudecare a Disputelor (CAD).

Inculpata Szechely Mihaela i-a comunicat martorului ca problemele se vor rezolva numai in anumite conditii pe care i le va comunica sotul sau, a solicitat martorului Canino Pier Luca plata lunara a sumei de 4000 euro, suma pretinsa fiind justificata martorului ca fiind o cheltuiala efectuata in scopul deblocarii platilor CFR”, se arata in rechizitoriul intocmit de procurorul regal Gilles de Halleux de la Tribunalul Corectional de la Bruxelles, prezentat de jurnalistul Cornel Nistorescu.

Astaldi la Aeroportul Henri Coanda, un nou dosar

Un alt dosar in care apare din nou numele lui Pier Luca Canino este cel privitor la mita data la Ministerul Transporturilor pentru grabirea emiterii unei hotarari de guvern privitoare la declansarea lucrarilor la Aerportul Henri Coanda, in care deja fostul CEO al Astaldi Romania are calitatea de martor denuntator.

In calitatea sa de martor denuntator, Canino le-ar fi povestit anchetatorilor anticoruptie cum le-ar fi platit fostului secretar de stat in Ministerul Transporturilor si fost deputat PNL Marin Anton si directorului adjunct al Directiei de Coordonare si Monitorizare Autostrazi din CNAIR cu titlu de mita peste 22 milioane lei pentru adoptarea unei hotarari de guvern in baza careia sa fie aprobati noii indicatori tehnico-economici necesari pentru continuarea lucrarilor de modernizare a Aeroportului Henri Conda, lucrari efectuate de o asociere condusa de Astaldi.

Banii, au retinut procurorii DNA, ar fi fost dati de catre Canino in cadrul unui contract incheiat cu firma VVTC Euroconstruct SRL, controlate de Marin Anton.

In acest dosar, Tribunalul Bucuresti a decis condamnarea la 3 ani de inchisoare cu suspendare a lui Adrian Ionescu si la 5 ani de inchisoare pe Marin Anton. „Instanta va avea in vedere gravitatea faptei rezultata, pe de o parte din modalitatea ingenioasa de comitere, prin mascarea mitei in contractul de prestari servicii incheiat, asigurand-si in aceasta modalitate o aparenta de legalitatea si nedescoperirea faptei de catre organele abilitate ale statului, iar pe de alta parte din cuantumul mitei, de peste 22 milioane de lei”, a aratat Tribunalul Bucuresti.

Articolul precedentDRUMUL EXPRES BACAU-PIATRA NEAMT ARE CERTIFICAT DE URBANISM – Drumul va avea 61 de kilometri. Proiectarea trebuie finalizata pana in aprilie
Articolul următorAEROPORTUL DIN BUDAPESTA CRESCUT CU 20%, DAR NU A DEPASIT PANDEMIA – Ferenc Liszt Int’l a gestionat 4,6 milioane de pasageri in 2021

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.