Drumul de intrare in tara dinspre Bulgaria a fost dat in circulatie. Fara mare tam-tam din partea autoritatilor, de data aceasta. Aceasta este o noua sosea, echivalenta la standard cu un drum expres, DN 5D, drumul de legatura DN 5 si Vama Giurgiu.
Este prima „autostrada nemteasca” din Romania, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a asternut prin turnare continua. Utilajele au fost aduse din Germania.
Soseaua are aproximativ 6 kilometri si ocoleste orasul Giurgiu, ajungand direct in vama cu Bulgaria.
Lucrarile au inceput in luna octombrie 2021 si au costat 106,6 milioane de lei, fara TVA. Finantarea a fost asigurata din fonduri europene nerambursabile.
Drumul de legatura DN 5 km 60+500 – Soseaua de Centura – Pod Prieteniei km 61+400, in lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutiera intre DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersectie giratorie si continua spre sud, intersectandu-se cu DN 5 si DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge in sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, doua pe fiecare sens, cu aceeasi structura ca a variantei ocolitoare.
„Sunt bucuros ca inca o lucrare pe care am inceput-o in 2020 a fost finalizata inainte de termen si este data in trafic„, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.
Pe 20 octombrie 2020 a fost emisa autorizatia de construire. La 21 octombrie 2020 a fost emis ordinul de incepere a lucrarilor, iar pe 28 octombrie 2020 au inceput lucrarile.