AUTOSTRADA TARGU MURES-TARGU NEAMT BATE PASUL PE LOC – Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial a trimis documentatia incompleta la CNAIR

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunta ca a primit documentatie incompleta din partea prestatorului spaniol, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial, pentru proiectul Autostrazii Targu Mures – Targu Neamt. In perioada urmatoare se vor face verificari pentru a stabili daca au fost respectate observaţiile transmise anterior si daca nivelul de calitate al documentatiei corespunde cu cel solicitat prin caietul de sarcini.

Astazi, 07.12.2021, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial S.A. a inaintat Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures – Targu Neamt revizia 3, asa cum a fost stabilit in cadrul sedintelor saptamanale de progres„, arata CNAIR.

Documentatia a fost predata pentru intreg obiectivul de investitie Autostrada Targu Mures – Targu Neamt.

La o prima analiza a acesteia, s-a constatat ca lipsesc documentatiile necesare pentru obtinerea Acordului de mediu (RIM, SEA, SEICA, PMM etc.), documentatiile privind ocuparea terenurilor (Raportul de Evaluare al imobilelor afectate si Identificarea proprietarilor si imobilele detinute de acestia si lista proprietarilor si imobilele afectate semnate si stampilate de Primarii) iar volumul Autorizatii, Avize si Acorduri este incomplet„, precizeaza CNAIR.

In perioada urmatoare, documentatia va fi analizata de catre Departamentele de specialitate din cadrul CNAIR in vederea verificarii modului in care au fost implementate observatiile emise anterior si de asemenea daca nivelului de calitate al documentatiei transmise corespunde cu cel solicitat prin caietul de sarcini.

De altfel, in luna septembrie CNAIR anunta ca in urma unei sedinte privind Autostrada Targu Mures – Targu Neamt, reprezentantii companiei au solicitat prestatorului completarea/revizuirea studiului de fezabilitate „in cel mai scurt timp posibil„. Totul pentru ca finantarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile sa nu fie pusa in pericol.

Compania de Drumuri a inmanat atunci mai multe pagini cu observatii firmei care s-a ocupat de reactualizarea studiului de fezabilitate pe sectorul montan al A8, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial. Studiul de fezabilitate realizat pe parcursul a doi ani are mai multe deficiente, astfel ca societatea de stat l-a inapoiat firmei.

Firma spaniola a reactualizat studiul pentru o suma mai mica decat estimarile de piata si ar urma sa remedieze si sa corecteze deficientele pana la sfarsitul lunii octombrie.

Specialistii spuneau ca acest studiu a fost respins de catre CNAIR, din cauza documentatiei incomplete. CNAIR anuntase ca prestatorul a inaintat studiul de fezabilitate si ca s-a incadrat in termenul contractual, respectiv data de 9 august 2021.

Pe 28 mai 2019, in prezenta ministrului Transporturilor de la acea vreme, Razvan Cuc, si a presedintelui CJ de atunci, Maricel Popa, fostul director al CNAIR, Narcis Neaga, s-a semnat la Iasi contractul de 17,6 milioane de lei fara TVA. Termenul initial de executie era de 14 luni. Suma a fost considerata de specialisti prea mica, iar termenul de finalizare prea scurt.

CNAIR spunea in septembrie ca studiul geotehnic este avizat in cadrul CNAIR, urmand ca spaniolii sa retransmita studiul de fezabilitate revizuit pana la finele lunii octombrie. Termenul estimat de obtinere a acordului de mediu pentru sectiunile propuse a fi finantate prin PNRR este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022.

Autostrada „Unirii” A8 Targu Mures (Ungheni) – Targu Neamt (Motca) are o lungime de 211 km.

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, spunea in urma cu cateva luni ca isi doreste scoaterea la licitatia de executie pana la final de an a capetelor autostrazii – Targu Mures – Miercurea Nirajului (23km) si Targu Neamt – Motca/DN2 (24 km), doua proiecte pe care de asemenea le-ar vrea incluse spre finantare din planul national de rezilienta (PNRR).

Articolul precedentMETROUL FARA MECANIC – PNRR si POIM sunt salvarea metroului revolutionar din Cluj-Napoca. Investitia se ridica la 10 miliarde lei
Articolul următorTRANSPORT CU BOLT SI LA BAIA MARE SI TARGU MURES – Platforma Bolt este prezenta deja in 22 de orase din Romania

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.