FlixMobility, operator de servicii de mobilitate sustenabile si intermodale, a anuntat ca participa la proiectul de cercetare HyFleet demarat recent impreuna cu Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems si ZF Friedrichshafen AG.
Consortiul de proiect a primit confirmarea oficiala „UIA” din partea Ministerului Federal al Transporturilor si Infrastructurii Digitale din Germania. Proiectul se concentreaza pe dezvoltarea unui sistem de pile de combustie de inalta performanta pentru autocarele pe distante lungi si va deschide calea spre servicii de mobilitate sustenabile, fara emisii de CO2.
Dupa dezvoltarea acestei tehnologii, FlixMobility intentioneaza sa testeze si sa lanseze primele autocare echipate cu pile de combustie pe baza de hidrogen pentru calatoriile pe distante lungi pana in anul 2024. ONG-ul pentru clima atmosfair este implicat in calitate de partener asociat, iar un producator european de autobuze se va alatura proiectului in viitor.
„Suntem mandri sa facem parte din proiectul HyFleet care va dezvolta primul autocar pe distante lungi alimentat cu hidrogen din Europa pana in anul 2024, impreuna cu Freudenberg si ZF. Tehnologia de alimentare cu pile de combustie face parte din revolutia mobilitatii verzi si ofera producatorilor de autobuz sansa sa contribuie la definirea viitorului mobilitatii durabile. Prin intermediul acestui proiect ne continuam misiunea de a oferi mobilitatea sustenabila si accesibila pentru milioane de oameni. Suntem in deplina concordanta cu obiectivul de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon al UE si al Germaniei si suntem pregatiti sa livram rezultate. Ne bucuram sa vedem ca guvernul german recunoaste cat de important este ca sectorul transporturilor sa accelereze decarbonizarea si este pregatit sa sprijine transportul colectiv pe acest drum„, spune Andre Schwämmlein, fondator si CEO al FlixMobility.
Alaturi de optiunea oferita clientilor pentru a compensa emisiile de CO2 ale calatoriei lor, FlixMobility a lansat in iulie 2021 autocare alimentate cu biogaz, alaturi de autocare electrice in Franta si Germania, cat si un autocar alimentat cu panouri solare in Olanda. Acum, compania isi propune sa faca inca un pas inainte in ceea ce priveste mobilitatea sustenabila.
FlixBus precizeaza ca se concentreaza pe tehnologia de alimentare cu pile de combustie.
In medie, fiecare calatorie cu autocarul pe o distanta de 400 km reduce cu aproximativ 6,6 kg de emisii de CO2 per pasager amprenta de carbon prin inlocuirea autoturismului personal cu autocarul pe distante lungi. Cu toate acestea, inca nu s-a gasit o solutie practica pentru operarea complet neutra din punct de vedere al emisiilor de carbon in cazul flotelor de autocare interurbane in serviciul regulat. Din aceasta cauza FlixMobility si-a propus sa dezvolte o solutie inovatoare de mobilitate alaturi de Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems si ZF Friedrichshafen AG.
Un singur pasager contribuie la emiterea a 26 de grame de dioxid de carbon pe kilometru parcurs cu autocarul. De exemplu, amprenta de carbon pentru o calatorie cu autocarul pe ruta Bucuresti – Sofia este de pana la opt ori mai redusa in comparatie cu o calatorie cu avionul.
Potrivit calculelor atmosfair, un pasager care calatoreste cu autocarul pe aceasta ruta va avea o amprenta de 10,9 kg/CO2 in momentul in care opteaza pentru autocar. In comparatie, impactul asupra mediului creste la 27 kg/CO2 in cazul calatoriei cu trenul, la 57,7 kg/CO2 pentru calatoriile cu autoturismul si la 88,6 kg/CO2 daca aleg calatoriile cu avionul.
FlixMobility se asteapta ca autocarele cu pile de combustie alimentate cu hidrogen sa reduca 100% din emisiile noastre, ceea ce inseamna 0 g de CO2.
In timp ce autocarele alimentate cu hidrogen functioneaza deja pe rutele din interiorul oraselor, solutiile pentru autocarele cu hidrogen pe distante lungi lipsesc inca, din cauza naturii extrem de solicitante a operatiunilor.
„Autocarele FlixBus parcurg anual aproximativ 200 000 km, cu distante de pana la peste 1.000 km pe zi si, de obicei, cu opriri scurte. In functie de numarul de soferi implicati in timpul unei calatorii, autocarul va trebui sa faca o pauza legala dupa 4,5 ore de condus, echivalentul a aproximativ 450 km. Din acest motiv, orice alternativa de autocar diesel ar trebui sa fie capabila sa parcurga cel putin 500 de kilometri inainte de realimentare„, precizeaza compania.
Hidrogenul ofera mari oportunitati, deoarece va fi capabil sa atinga autonomia necesara sau chiar mai mult, iar timpul de realimentare va fi la fel de scurt ca si cel de realimentare a autocarelor diesel. Astfel, autocarele diesel din flota FlixBus pot fi inlocuite in viitor cu unele cu pile de combustie.
In prima faza a proiectului HyFleet, Freudenberg dezvolta un sistem de pile de combustie cu raza lunga de actiune, care va fi testat intr-un autocar-prototip.
„Avem nevoie de solutii sustenabile pentru calatoriile pe distante lungi. Cu sistemul nostru de pile de combustie, avem o astfel de solutie. Impreuna cu partenerii nostri, ZF Friedrichshafen AG si FlixBus, dezvoltam acum baza stiintifica pentru o industrializare rapida si scalarea tehnologiei”,a declarat Claus Möhlenkamp, CEO al Freudenberg Sealing Technologies.
Hidrogenul este cel mai raspandit element din univers. Tehnologia pe baza de celule de combustibil este o forma de propulsie electrica sustenabila, transformand hidrogenul intr-o sursa atractiva de energie pentru viitorul mobilitatii.
Printre beneficii se numara autonomia sporita si timpul scurt necesar pentru alimentare. In plus, deoarece celula de combustibil genereaza numai apa ca emisie, aceste autobuze vor fi neutre din puncte al emisiilor de CO2. Pentru ca in viitor autobuzele cu hidrogen sa fie complet lipsite de emisii, FlixMobility intentioneaza sa utilizeze numai combustibili verzi.
FlixMobility este un furnizor de mobilitate care ofera noi alternative pentru calatorii convenabile, accesibile si prietenoase cu mediul prin intermediul brandurilor FlixBus si FlixTrain. Compania a creat rapid cea mai mare retea de autocare pe distante lungi din Europa si a lansat primele trenuri verzi pe distante lungi in 2018, precum si un proiect pilot pentru autobuze complet electrice in Germania, SUA si Franta. In 2018, FlixMobility a lansat FlixBus USA pentru a aduce aceasta noua alternativa de calatorie in Statele Unite.
Din locatiile din Europa si din Statele Unite, echipa Flix se ocupa de dezvoltarea tehnologiei, planificarea retelei, controlul operatiunilor, marketing si vanzari, managementul calitatii si extinderea continua a produselor. Serviciul zilnic de transport si flota verde FlixBus sunt gestionate de catre parteneri locali de transport, in timp ce FlixTrain functioneaza in cooperare cu companii feroviare private.