ULTIMELE PREGATIRI PENTRU CENTURA MIHAILESTI – Drumul va fi gata cu trei luni mai devreme

Acum au loc ultimele pregatiri pe Centura Mihailesti, cu trei luni inainte de darea in folosinta, aceasta fiind prima sosea inaugurata in acest an. Se monteaza panourile fonoabsorbante in zonele locuite si se amplaseaza parapetul median si se monteaza sistemul antiorbire.

Centura are doua benzi pe sens si costa 37 milioane lei.

Dupa ce va fi inaugurata, pe varianta de ocolire a orasului Mihailesti viteza medie de deplasare va creste de la 24,3 km/h la 85 km/h.

Am fost din nou pe santierul Centurii Mihailesti, inainte de darea in folosinta, pentru ca acum se executa ultimele lucrari. Se monteaza panourile fonoabsorbante in zonele locuite. Se amplaseaza parapetul median si se monteaza sistemul antiorbire. In perioada urmatoare vor fi realizate marcajele rutiere si semnalizarea verticala. Asa cum am discutat cu antreprenorul la intalnirile anterioare, si aceasta lucrare va fi finalizata inainte de termen, cu aproape 3 luni mai devreme„, spune Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.

Oficialul spunea acum doua luni ca Centura orasului Mihailesti, pe DN 6 Bucuresti – Alexandria, va fi inaugurata pe 15 noiembrie, cu trei luni inainte de termenul din contract.

Pe 25 septembrie 2020 a fost deblocat proiectul si au fost depuse ofertele pentru construirea soselei de centura Mihailesti.

Pe 12 noiembrie 2020, a fost desemnat castigatorul, respectiv compania VIAROM Construct.

Lucrarile au inceput pe 1 martie 2021.

Aceasta este a treia incercare a CNAIR de realizare a centurii Mihailesti in ultimii zece ani, primul contract fiind semnat in 2012, iar al doilea, in 2016.

Pentru finalizarea soselei de circa trei kilometri din judetul Giurgiu a fost contractat in urma cu un an un constructor nou. Contractul a fost atribuit companiei romanesti Viarom, care a reluat lucrarile in aceasta primavara.

Proiectul a fost demarat initial in 2011, cand Compania de Drumuri a atribuit contractul spaniolilor de la Contrat Ingineria Y Obras. Acestia au abandonat insa proiectul in doar cateva luni.

Constructia drumului, cofinantat din POIM 2014-2020, a inceput in luna iulie 2016, dupa ce Compania de Drumuri a contractat lucrarea cu spaniolii de Copisa Constructora Pirenaica SA. Lucrarile au fost insa abandonate iar contractul cu acestia a fost reziliat in 2019.

Avantajele implementarii proiectului:

reducerea timpului de calatorie pe varianta de ocolire a orasului Mihailesti si cresterea vitezei medii de deplasare de la 24,3 km/h la 85 km/h

– imbunatatirea sigurantei traficului si reducerea numarului de accidente pe aceasta ruta

– devierea traficului greu si de tranzit in afara orasului

reducerea poluarii aerului in zona localitatii urbane, prin cresterea fluentei atat a traficului de tranzit, deviat pe varianta de ocolire, cat si a traficului ramas in zona urbana

reducerea poluarii sonore in zona localitatii urbane, prin devierea traficului greu pe o ruta ocolitoare si prin cresterea fluentei traficului ramas in zona urbana„, mai spune Scriosteanu.

Articolul precedentKUWEITUL VA CHELTUI 8 MILIARDE DE DOLARI PENTRU REAMENAJAREA AEROPORTULUI – Un nou terminal va fi construit pentru 25 milioane pasageri
Articolul următorREGIUNEA BUCURESTI-ILFOV VA AVEA 10 DRUMURI RADIALE – Proiectul pe fonduri europene depaseste 591 milioane euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.