BOAGIU SI-A FACUT INTRAREA IN TAROM – Fosta ministresa a Transporturilor Anca Boagiu, numita membru in Consiliul de Administratie al Tarom. Boagiu: „La Tarom este o lupta pentru halci”

Din pacate, avem semnalul clar al esecului in ceea ce priveste managementul privat. Legat de TAROM, sarcina doamnei ministru Manescu nu este simpla. Ce se intampla acolo este lupta pentru halci. Nu este o sarcina usoara, iar ce a facut managerul privat este de laudat. Exista o frustrare in randul oamenilor de bine din companie care au vazut rezultatele pozitive, care nu sunt intamplatoare” – declaratia de mai sus apartine fostei ministresa a Transporturilor din Guvernul Boc, Anca Boagiu, si dateaza din 2013, cand, invitata sa comenteze situatia si atunci critica a companiei nationale, opina ca in Tarom este o “lupta pentru halci” care se indreapta spre esec.

Sa vedem insa ce va face acum Anca Boagiu (foto 1), dupa ce a fost numita in 26 octombrie 2021 membru al Consiliului de Administratie al Tarom. Informatia a fost facuta publica de publicatia Economedia, care citeaza pasaje din Adunarea Generala a Actionarilor Tarom din 26 octombrie 2021, in care s-a decis nu doar numirea lui Boagiu in functia de membru al Tarom, dar si desemnarea in functia de administrator al companiei a Iulianei Cristina Barca, reprezentanta PNL care a candidat fara succes in 2020 pentru un post de deputat la Bucuresti.

In cadrul aceleiasi reuniuni a Adunarii Generale a Actionarilor Tarom (unde majoritatea este detinuta de Ministerul Transporturilor) au fost revocati patru membri din Consiliul de Administratie al Tarom, respectiv CEO-ul Siemens Romania, Cristian Secosan, Alexandru Moglan, expert la Oracle, Florin Voicu, UiPath Romania, si Catalin Octavian Bunea, copilot la Ryanair.

Boagiu, o viata in transporturi

Boagiu, inginer constructor de profesie, are o cariera legata exclusiv de domeniul transporturilor. Dupa doi ani in privat, ca asistenta de manager si diriginte de santier la o companie italiana, ea a intrat in administratie si politica, ajungand ministru al Integrarii in guvernul Tariceanu si ministrul Tranporturilor in guvernul Boc. Dupa caderea guvernului Boc, Boagiu a intrat intr-un con de umbra si nu a mai ocupat functii de prim-rang. Boagiu a fost numita anterior si in Consiliul de Administratie al Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM).

In prezent, Anca Boagiu nu mai apare pe site-ul FNGCIMM ca membru in CA.

Administratorul Tarom, Iuliana Barca, mana dreapta a secretarului de stat de la Transporturi Irinel Scriosteanu

Totodata, in CA al Tarom a fost numita luni si Iuliana Cristina Barca (fosta Grigorescu). Barca a fost consilier local PNL la Sectorul 1, incepand cu anul 2016. Ea a fost sotia lui Silviu Aurelian Grigorescu, in prezent sef la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (ANRP). In 2018 apare ca fiind divortata.

La alegerile din 2020, Iuliana Barca (foto 2) a candidat pentru un post de deputat din partea PNL Bucuresti.

In prezent, Iuliana Cristina Barca este „consilier personal” in Ministerul Transporturilor, fiind consiliera secretarului de stat Ionel Scriosteanu.

Barca a absolvit Facultatea de Stiinte Politice, Universitatea Bucuresti, in 2010, apoi Facultatea de Stiinte Juridice si Administrative- Drept, Universitatea Crestina „Dimitrie Cantemir”, in 2014 si a facut un master in Relatii Internationale la Universitatea Bucuresti.

Cea mai recenta declaratie de avere arata ca Barca incasa venituri de la: Consiliul Local Primaria Sector 1 (9.855 lei), Amenajarea Sectorului Public 4 (ADP 4) (7.731 lei), Ministerul Transporturilor (1.288 lei) si Consiliul Judetean Ilfov (59.935 lei).

Mandatele celor doi noi administratori sunt provizorii, pe o durata de 4 luni cu posibilitatea de prelungire cu sase luni.

Articolul precedentMASINILE DORM PE SINE – Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania se plange ca masinile nu sunt livrate la timp pe calea ferata. In Romania viteza medie pe transportul feroviar de marfa este de 18 km/h
Articolul următorDRUM EXPRES DE LA CLUJ LA DEJ – Patru oferte au fost depuse pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent constructiei drumului de 75 de km

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.