MASINILE DORM PE SINE – Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania se plange ca masinile nu sunt livrate la timp pe calea ferata. In Romania viteza medie pe transportul feroviar de marfa este de 18 km/h

Producatorii auto din Romania, care reprezinta un procent important in economia tarii, s-au plans deseori de faptul ca transportul masinilor dureaza mult prea mult pe teritoriul Romaniei, comparativ cu alte state, din cauza lipsei infrastructurii. Adrian Sandu, secretarul general al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), iese la atac si spune ca Romania nu poate fi competitiva in Europa in ceea ce priveste transportul feroviar de marfa, in conditiile in care viteza medie este de circa 18 km/h.

Ca prioritati ale asociatiei noastre – sunt puse intr-o anumita ordine: educatia, sistemul dual in universitati, cercetare si dezvoltare. Avem nevoie de scoli tehnice pentru ca vedem din ce in ce mai mult lipsa specialistilor in productie, stabilizarea pietei de vehicule, dezvoltarea infrastructurii atat de transport rutier, cat si de transport feroviar. Nu putem sa fim competitivi in Europa la transportul feroviar de marfa cu o viteza medie de circa 18 km pe ora. Suntem la coada Europei”, a mentionat Adrian Sandu, la evenimentul „Pria Logistics, Automotive &Transport”, citat de Agerpres.

Acesta a subliniat ca este nevoie de o integrare locala a componentelor si furnizorilor in Romania.

Atat Dacia, cat si Ford, au nevoie de furnizori cat mai aproape de uzinele de productie, astfel incat sa evitam pe viitor probleme de genul celor aparute din cauza pandemiei sau a conditiilor de transport nefavorabile”, a adaugat reprezentantul ACAROM.

Adrian Sandu a mentionat ca actori principali ai industriei auto: Dacia, cu doua uzine si un centru de logistica, Ford, cu doua facilitati de productie – una de motoare si una de vehicule – „plus o multime de furnizori prezenti pe platforma de la Craiova”.

De asemenea, al treilea actor ca importanta este reprezentat de furnizorii de componente auto (600 de companii) care genereaza circa 68-70% din cifra de afaceri totala a sectorului auto.

Comisia Europeana pune o presiune din ce in ce mai mare asupra emisiilor de CO2 si impinge industria auto catre o electrificare fortata, neluand in calcul cum va fi produsa energia electrica ce va fi consumata de viitoarele vehicule electrice, neluand in calcul adaptarea sistemului de transport al marfurilor care in prezent utilizeaza preponderent camioane alimentate cu motorina si, de asemenea, neluand in calcul adaptarea infrastructurii de transport si incarcare a vehiculelor electrice intr-un viitor apropiat”, a adaugat secretarul general al asociatiei.

ACAROM – Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania – este o asociatie de tip profesional si patronal compusa din societati comerciale care desfasoara activitati in industria de automobile, asociate in scopul reprezentarii intereselor sectorului automobile. ACAROM a luat fiinta in 1996 si este o asociatie de utilitate publica. Membrii asociatiei au activitati legate de: conceptia, fabricarea si comercializarea de automobile, materiale, componente, module, parti din automobil, sau realizeaza servicii legate de automobile, precum si echipamente pentru fabricarea si intretinerea automobilelor.

Sursa foto: Promotor

Articolul precedentNOUTATI IN ORARUL DE VARA 2022 – Blue Air lanseaza 10 rute noi din Bucuresti, Cluj Napoca si Iasi
Articolul următorBOAGIU SI-A FACUT INTRAREA IN TAROM – Fosta ministresa a Transporturilor Anca Boagiu, numita membru in Consiliul de Administratie al Tarom. Boagiu: „La Tarom este o lupta pentru halci”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.