Compania Alstom a castigat contractul pentru Linia 18 din regiunea Ile de France, care cuprinde pana la 37 de trenuri fara mecanic, din care 15 in prima faza, confirmata, precum si sisteme de semnalizare complet automatizate (CBTC). Valoarea contractului este de 230 de milioane euro.
Compania Alstom, lider mondial in sisteme integrate de metrou, a fost selectata de Societe du Grand Paris, in acord cu Ile-de-France Mobilites, pentru a furniza materialul rulant pentru linia 18 a retelei „Grand Paris Express”, in Franta. Contractul include, de asemenea, solutii pentru sisteme de semnalizari automate, transmisie de date, sisteme de supraveghere centralizate si integrarea generala a sistemului de transport.
Contractul are o valoare de aproximativ 230 milioane euro. Contractul este cofinantat de operatorii Societe du Grand Paris si Ile-de-France Mobilites, acesta din urma fiind responsabil cu materialul rulant si echipamentele de la bord.
Linia 18 este o linie de metrou automatizata cu lungime de 35 de kilometri, care va lega Versailles de aeroportul Orly in 30 de minute, trecand prin platoul Saclay, cunoscut pentru principalele sale centre de educatie si cercetare.
„Dupa sistemul de metrou din Toulouse, contract care ne-a fost acordat anul trecut, aceasta atribuire este o recunoastere suplimentara a expertizei noastre in sisteme integrate de metrou la cheie si sisteme de mobilitate digitala. Acest contract indica, de asemenea, increderea reinnoita a clientilor nostri, Ile-de-France Mobilites si Societe du Grand Paris„, a declarat Jean-Baptiste Eymeoud, presedintele Alstom France.
O solutie de semnalizare complet automatizata a metroului
Alstom implementeaza un sistem complet de semnalizare pentru linia 18 a retelei Ile-de-France, care cuprinde trei tipuri de tehnologie:
- Solutia Urbalis Fluence pentru controlul automat al trenului, o solutie inovatoare bazata pe comunicarea directa tren-tren, aduce inteligenta sistemului la bordul trenurilor si imbunatateste performanta generala a liniei prin reducerea intervalelor dintre trenuri;
- Controalele centralizate Iconis permit gestionarea automata a traficului cu un nivel ridicat de flexibilitate operationala, permitand operatorilor sa dezvolte scenarii avansate de reglementare.
- Sistemul de transmisie a datelor, bazat pe produse robuste, cu fiabilitate demonstrata in operare, ofera o disponibilitate foarte mare.
In prezent, 112 linii de metrou la nivel mondial, inclusiv 68 aflate in servicii comerciale, sunt echipate cu solutiile Alstom CBTC (Communication Based Train Control). Optsprezece dintre acestea sunt solutii de operare complet automate fara conducator auto. Solutia Alstom pentru linia 18 va atinge niveluri foarte ridicate de performanta si disponibilitate operationala.
Pentru Linia 18, Alstom va actiona si ca integrator general, ceea ce include verificarea testelor pentru diferitele subansamble si organizarea testelor generale ale sistemului, inclusiv realizarea functionala a testelor generale si verificarea performantei intregului sistem de transport.
Alstom este lider mondial in sisteme integrate de metrou, cu experienta in proiectarea, constructia, punerea in functiune si livrarea a peste 80 de sisteme la cheie aflate in operare comerciala la nivel mondial. Circle Line din Singapore si Liniile 1 si 2 din Panama City se numara printre exemplele de succes ale Alstom in cadrul proiectelor integrate de metrou, cea mai recenta fiind „Metro 2020” a metroului Dubai, line care a fost deschisa in iulie 2020.
Materialul rulant pentru Linia 18, care apartine aceleiasi game de trenuri de metrou Metropolis de pe liniile 15, 16 si 17 ale retelei Ile-de-France, optimizeaza timpul si costurile de dezvoltare, facand posibila impartirea aceleiasi arhitecturi si componente. Acest nou material rulant este potrivit cerintelor si caracteristicilor specifice Liniei 18. Arhitectura si configuratia sa interioara au fost proiectate pentru a maximiza capacitatea trenului, imbunatatind in acelasi timp confortul, accesibilitatea si fluxul de pasageri.
Trenul de metrou are coridoare largi, asigurand o deplasare usoara a pasagerilor, trei usi largi per vagon si deschideri panoramice la fiecare capat. De asemenea, include mai multe surse de lumina, numeroase sisteme de informare a pasagerilor (inclusiv harti digitale ale traseelor) si prize USB, facand calatoriile „confortabile si conectate”. La orele de varf, fiecare tren va putea transporta 498 de pasageri (din care 54 asezati) la viteze comerciale de pana la 100 km / h.
Alstom isi va mobiliza centrele de expertiza in mobilitate digitala si semnalizari. Cu aproape 2.100 de angajati, Alstom este cel mai mare angajator in acest domeniu din Franta. Uzinele Saint-Ouen si Villeurbanne vor fi responsabile pentru dezvoltarea si implementarea sistemelor de operare automata, transmisie de date si control centralizat, precum si pentru integrarea generala a sistemului de transport. Pentru materialul rulant, site-ul Valenciennes Petite-Forêt va fi responsabil pentru managementul proiectului, studii, dezvoltare, productie, asamblare si validare a trenurilor.
Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gama diversa, de la trenuri de mare viteza, metrouri, vehicule tip monorail si tramvaie, pana la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructura, controlul traficului si solutii digitale de mobilitate. Alstom are 150.000 de vehicule in operare comerciala in intreaga lume. Dupa ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinata a noului grup s-a ridicat la 14 miliarde de Euro pentru perioada de 12 luni incheiata la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal in Franta si este prezenta in 70 de tari, avand 70.000 de angajati.
Angajatii Alstom din Franta totalizeaza aproximativ 12.500, cumuland o varietate de specializari, pentru a deservi clientii francezi si internationali. Aproximativ 30.000 de locuri de munca sunt create in Franta, prin cei 4.500 de furnizori francezi ai sai.