CLIENTII CU POLITE DE ASIGURARE CITY INSURANCE ISI VOR PUTEA LUA BANII MAI DEVREME – Guvernul a schimbat legea special din cauza scandalului City Insurance

In urma scandalului creat in jurul insolventei City Insurance, Ministerul de Finante incearca sa protejeze romanii de falimentul societatilor de asigurare. Astfel, Guvernul a adoptat in sedinta de miercuri o ordonanta de urgenta de modificare a legii privind Fondul de Garantare a Asiguratilor.

Modificarea le permite oamenilor sa incaseze mai repede banii. Este vorba de aproape 3 milioane de clienti pe RCA. Din cauza pandemiei, cererile se vor putea depune doar online ori prin posta.

De asemenea, Fondul de Garantare va avea competenta de a deschide dosare de dauna. In plus, plafonul maxim de garantare se majoreaza de la 450.000 lei la 500.000 lei, pentru o creanta de asigurare.

Potrivit legii, sa stia ca doar de la data publicarii deciziei ASF in Monitorul Oficial al Romaniei creditorii de asigurari ai Societatii de Asigurare Reasigurare City Insurance SA pot depune cereri de plata la Fondul de Garantare a Asiguratilor ( Anexa nr 10) sau cereri de restituire prima (Anexa nr 9).

Fondul de Garantare a Asiguratilor poate astfel deja sa procedeze la cererea posibililor creditori de asigurari ai Societatii de Asigurare Reasigurare City Insurance, la deschiderea dosarelor de dauna. Soferii care au polite RCA la City Insurance au doua variante posibile dupa ce Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a decis sa ceara falimentul City Insurance: pot sa-si pastreze asigurarile pana la data expirarii ori pot sa le denunte si sa incheie contracte la un asigurator fara probleme.

La propunerea Ministerului Finantelor, Guvernul a adoptat in sedinta de astazi, 22 septembrie 2021, Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.213/2015 privind Fondul de garantare a asiguratilor, ca urmare a insolventei companiei de asigurari City Insurance. Urgenta demersului este justificata de modificarea termenului in care Fondul de Garantare a Asiguratilor este indreptatit sa efectueze plati din disponibilitatile sale catre creditorii de asigurari, o masura de protectie a acestora in cazul insolventei unui asigurator„, anunta Ministerul de Finante.

Astfel, se modifica definitia plafonului de garantare cu referire expresa la nivelul maxim al garantarii pentru o creanta de asigurare datorata in temeiul unui contract, nu pe un creditor de asigurare. Modificarea este necesara pentru a se asigura o protectie reala a creditorilor de asigurari, care au calitatea de contractant in mai multe contracte de asigurare.

De asemenea, se majoreaza plafonul maxim de garantare de la 450.000 lei la 500.000 lei, pentru o creanta de asigurare.

Totodata, Fondul va avea dreptul sa efectueze plati aferente despagubirilor/indemnizatiilor cuvenite creditorilor de asigurari in termen de 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial a deciziei Autoritatii de Supraveghere Financiara de retragere a autorizatiei de functionare si de constatare a starii de insolventa a asiguratorului.

De asemenea, Fondul are si competenta de a deschide dosare de dauna, la solicitarea petentilor, in cazul daunelor avizate la asiguratori inainte de data retragerii autorizatiei de functionare, dar pentru care nu s-au deschis dosarele de dauna, precum si de a efectua constatari suplimentare pentru dosarele deja deschise de asiguratori. Astfel, vor fi protejati creditorii de asigurari aflati in situatiile de mai sus„, precizeaza Ministerul de Finante.

Alte dispozitii se refera la:

  • stabilirea cuantumului daunelor morale cu respectarea principiului echitatii si prin raportare la consecintele negative suferite in plan fizic si psihic;
  • reglementarea expresa a faptului ca executarea silita pentru titlurile executorii obtinute impotriva asiguratorului nu poate fi demarata impotriva Fondului;
  • modificarea caii de atac a deciziilor Fondului de respingere a platii sumelor solicitate, in sensul ca aceste decizii pot fi contestate la instantele civile de la sediul Fondului, spre deosebire de prevederile actuale care stabilesc posibilitatea de contestare la Curtea de Apel Bucureşti. In consecinta, taxa de timbru de 200 lei va fi aplicata si in cazul contestatiilor introduse la instantele judecatoreşti in temeiul Legii nr.213/2015;
  • introducerea posibilitatii Fondului de a se indrepta in mod direct impotriva persoanelor care au incasat necuvenit sume de la Fond;
  • reglementarea expresa a dreptului Fondului de a avea puncte de lucru;
  • reglementarea competentei A.S.F. de numire a Fondului ca administrator interimar al unui asigurator pentru care se dispune masura retragerii autorizatiei de functionare si se constata indiciile existentei starii de insolventa, precum si reglementarea atributiilor acestuia;
  • reglementarea posibilitatii Fondului de a-si constitui conturi in valuta, precum si de a-si investi resursele financiare si in instrumente financiare si alte plasamente in valuta;
  • reglementarea competentei A.S.F. de a stabili un plafon maxim al platilor efectuate de Fond prin intermediul postei, in scopul diminuarii costurilor generate de comisioanele aferente unor astfel de servicii de plata, in contextul in care exista o diferenta semnificativa intre comisioanele practicate de posta si cele ale institutiilor de credit;
  • reglementarea competentei comisiei speciale de a suspenda solutionarea cererii de plata, in situatia expres reglementata in care petentul solicita prelungirea termenului de furnizare a documentatiei solicitate de Fond, care include acte emise de alte entitati private sau publice.
Articolul precedentCAT CASTIGA CONDUCEREA TAROM – Salarii fabuloase la o companie aflata pe pierdere de 13 ani
Articolul următorINCEP AMENZILE IN AVIATIE – Ministerul Transporturilor pregateste sanctiuni de pana la 2 milioane lei pentru furnizorii de servicii de trafic aerian

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.