Intre Apahida si Baia Mare vom avea un nou pod de cale ferata. Intre 22 septembrie – 21 octombrie, Sucursala Regionala CF Cluj monteaza noul pod de cale ferata, valoarea contractului fiind de 4,2 milioane lei fara TVA.
Trenurile vor putea circula cu 85 km/h, fata de 30 km/h pana acum. Stadiul executiei este de 60%, informeaza CFR Infrastructura.
„Pod nou de cale ferata intre Apahida si Baia Mare. Sucursala Regionala CF Cluj are in derulare, in perioada 22 septembrie – 21 octombrie, etapa de montare a noului pod de cale ferata, situat intre Apahida si Baia Mare, la iesire din statia CF Ileanda, km 86+322, perpendicular pe Valea Raului Ileanda„, precizeaza compania.
Etapele de executie ale acestui obiectiv de investitii:
– realizarea podului nou pe un amplasament alaturat podului actual
– riparea in cale pe amplasamentul definitiv
– inlocuirea suprastructurii, pe amplasamentul existent, cu o suprastructura tip dala, cu grinzi metalice HEM900 inglobate in beton, cu deschiderea de 18 metri.
– rezemarea suprastructurii pe culee se realizeaza prin intermediul aparatelor de reazem din sina tip 49
– tranzitarea provizorie a apei din zona lucrarii, prin realizarea unui dig de pamant in amonte, in care vor fi incorporate 3 tuburi de beton (diametru = 2m si o lungime totala = 48m), pentru subtraversarea prin albie
– realizarea elementelor de racordare la teren
– amenajarea albiei cu un pereu din beton, pe o lungime de 15 m si o saltea din anrocamente, aval si amonte de pereu, pe o lungime de 5m;
– refacerea suprastructurii de cale ferata, prin inlocuirea sinei, traverselor si a materialului marunt cu material nou de cale ferata – sina tip 60, traverse beton, tip T26, si refacerea stratului de repartiţie si a prismei caii
– lucrarile de amenajare a albiei raului, prin decolmatarea, profilarea şi protecţia albiei cu pereu de beton de 15 m pe zona podului si o saltea de anrocamente de 5m, amonte si aval de pereu.
Valoarea contractului este de 4,2 milioane lei fara TVA, cu finantare de la bugetul de stat.
Termenul de finalizare a obiectivului de investitii este decembrie 2021.
„Stadiul executiei: 60%. Scop: cresterea vitezei de circulatie de la 30 km/h, la 85 km/h„, precizeaza compania.
Termenul de executie pentru etapa montare pod nou este: 22 septembrie – 21 octombrie 2021.
De asemenea, se va face transbordare cu mijloace auto pe urmatoarele trasee, in perioada 22 septembrie – 21 octombrie 2021:
– intre statiile Dej Calatori – Baia Mare si retur, pentru perechea de trenuri IR 1641/1642;
– intre statiile Ileanda – Jibou, pentru trenurile Regio 4094/4002;
– intre statiile Surduc Salaj – Ileanda, pentru trenurile IR 4001/4095.