A3 CLUJ – ZALAU INAINTEAZA – Lucrarile vor fi gata in 2023

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, anunta o desfasurare impresionanta de forte pe A3 Cluj – Zalau, iar unul dintre santierele care merg cel mai bine in Romania este cel dintre Nadaselu si Poarta Salajului. Bucata din Autostrada Transilvania, care leaga Clujul de Zalau, va fi finantata prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).

Cei circa 42 de km de autostrada, de la Nadaselu la Zimbor si la Poarta Salajului, sunt construiti de catre asocierea de firme romanesti Spedition UMB – Tehnostrade. De altfel, lungimea este similara cu cea executata de americanii de la Bechtel in urma cu un deceniu.

Sectorul Nadaselu – Mihaiesti – Zimbor – Poarta Salajului va cuprinde 18 viaducte, opt poduri, sapte pasaje, 35 de podete, un nod rutier, doua parcari de scurta durata, in oglinda.

Termenul de finalizare a lucrarilor, conform contractului, este 2023.

DESFASURARE IMPRESIONANTA DE FORTE PE A3 CLUJ – ZALAU. Unul dintre santierele care merg cel mai bine in Romania este cel dintre Nadaselu si Poarta Salajului. A fost deschis anul acesta, iar sectorul respectiv este propus pentru finantare prin PNRR.

Antreprenorul roman colaboreaza cu peste 500 de furnizori din tara si strainatate si a mobilizat nu mai putin de 480 de muncitori care lucreaza in 2 schimburi„, scrie Drula, pe Facebook.

Cat despre utilaje, aici vorbim de:

– 6 statii de betoane,

– 94 de autobasculante,

– 37 de buldoexcavatoare, buldozere si excavatoare cu senile/pneuri,

– 15 cilindri,

– 10 incarcatoare frontale,

– 7 autogredere,

– 4 cisterne cu apa,

– 53 de cife de beton

– 22 de instalatii de piloti forati,

– 1 pompa de beton + 1 trusa de stabilizare pamant.

Alte cifre impresionante legate de executia celor 42 de km ai tronsonului:

– mixturi asfaltice – 400 de mii de tone,

– strat de agregate stabilizate cu lianti hidraulici – 240 de mii de metri cubi,

– fundatie din balast – 320 de mii de metri cubi,

– pentru terasamente, 6,5 milioane de metri cubi de sapatura sunt deja executate (din 12 milioane de metri cubi),

– lucrarile de arta au o lungime totala de 8,7 km,

– s-au executat pana acum 30 de km din lungimea totala a pilotilor forati de 140 de km„, anunta ministrul.

Sectorul Nadaselu – Mihaiesti – Zimbor – Poarta Salajului va cuprinde: 18 viaducte, opt poduri, sapte pasaje, 35 de podete, un nod rutier, doua parcari de scurta durata, in oglinda.

Termenul de finalizare a lucrarilor, conform contractului, este 2023.

Sectorul dintre Nadaselu si Zimbor are 30,06 km lungime si o valoare de 1,39 miliarde lei (fara TVA). Contractul a fost semnat pe 22 septembrie 2020. Are o durata de 12 luni proiectare + 24 luni executie.


Sectorul dintre Zimbor si Poarta Salajului are o valoare de 680,40 milioane lei (fara TVA). Contractul a fost semnat la 1 iulie 2020 si are o durata de 12 luni proiectare + 24 luni executie.

Articolul precedentMASINILE VECHI DE 10-15 ANI, SCOASE DE PE SOSELE – Ministrul Mediului Tanczos Barna anunta o noua taxa auto. Se anunta cresteri ale impozitelor auto
Articolul următorTAROM ISI ASIGURA ANGAJATII – Compania organizeaza licitatie si vrea sa cumpere asigurari de sanatate si asigurari specifice pentru personalul care intra sub incidenta legilor speciale

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.