Reorganizarea transportului Bucuresti-Ilfov incepe din luna mai 2021 si se va desfasura pana in septembrie a anuntat marti, 4 mai 2021 Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti-Ilfov (TPBI). Proiectul vizeaza crearea de benzi proprii pentru transportul in comun, extinderea pistelor pentru biciclete si eficientizarea liniilor urbane si regionale.
Noul sistem va avea in vedere dezvoltarea durabila a regiunii pana in anul 2030, tinand cont si de proiectele din Planul de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) Bucuresti-Ilfov 2016-2030 si dezvoltarea continua a zonei, anunta Asociatia intr-un comunicat de presa.
Benzi proprii pentru transportul in comun si extinderea pistelor pentru biciclete
”Reorganizarea vizeaza crearea de benzi proprii pentru transportul in comun, extinderea pistelor pentru biciclete, incurajarea modurilor alternative de transport si alte masuri. In acest sens, un exemplu ar fi benzile proprii realizate sau aflate in procesul de avizare si executie, precum cele de pe Bd. Gh. Magheru, Calea Grivitei (in zona Garii de Nord, pe ambele sensuri), pe Calea Dorobanti (intre Piata Dorobanti si Soseaua Stefan cel Mare) sau Str. Dristorului”, a transmis marti TPBI.
Asociatia a reamintit ca tot in 2021 vor fi puse bazele Proiectului de Tren Metropolitan, in vederea includerii in Programul integrat de transport a acestui mod foarte utilizat la nivel regional in toata Europa.
„O alta masura va fi eficientizarea liniilor urbane si regionale, asa cum a fost cazul liniei urbane 135, care patrundea foarte mult in Judetul Ilfov si a fost reorganizata, prin infiintarea unei linii regionale si reorganizarea unor linii urbane si regionale. Intrucat in aceasta perioada ar putea aparea necesitatea unor modificari punctuale pe anumite linii, TPBI asteapta din partea calatorilor sugestii si informatii referitoare la functionarea liniilor de transport la adresa de e-mail office@tpbi.ro”, a mai transmis organizatia.
Numarul de mijloace de transport, adaptat numarului de pasageri si capacitatii de transport
Aceasta anunta ca, la randul lor, specialistii vor urmari atent gradul de incarcare a vehiculelor si, acolo unde va fi cazul, TPBI va interveni punctual si va adapta numarul de mijloace de transport potrivit cererii, capacitatii de transport a operatorilor, dar si in functie de bugetul primariilor din cele 42 de localitati membre.
TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autoritati publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru infiintarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea si gestionarea serviciului de transport public de calatori pe toata aria de competenta, conform Regulamentului CE 1370/2007.
Asociatia are personalitate juridica de drept privat si statut de utilitate publica recunoscut prin efectul legii destinate exercitarii si realizarii in comun a competentelor autoritatilor administratiei publice (UAT) locale referitoare la furnizarea/ prestarea serviciilor de transport public. Aceste competente au fost initial stabilite in sarcina UAT, potrivit dispozitiilor Legii nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice, conform Legii nr. 215/2001, a administratiei publice locale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si potrivit Legii-cadru a descentralizarii nr. 195/2006.
Potrivit legislatiei, scopurile Asociatia sunt urmatoarele:
- Infiintarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea si gestionarea in comun a serviciului public de transport local din cadrul asociatiei, pe raza de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale membre;
- Imbunatatirea mobilitatii integrate prin administrarea coordonata si finantarea corespunzatoare a serviciilor publice de transport;
- Planificarea strategica, monitorizarea si avizarea activitatilor privind autorizarea, organizarea, gestionarea si controlul functionarii serviciilor publice de transport de calatori in regiunea Bucuresti-Ilfov pentru transportul cu autobuze, troleibuze, tramvaie si alte mijloace de transport public de calatori;
- Implementarea masurilor si proiectelor de investitii prevazute in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti – Ilfov 2016-2030 – aprobat de toate autoritatile publice locale din regiunea Bucuresti – Ilfov;
- Punerea in aplicare a Regulamentului (CE) NR. 1370/2007 al Parlamentului European si al Consiliului, din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar si rutier de calatori, obligatoriu pentru toate tarile membre incepand cu decembrie 2009, prin incheierea de contracte de servicii publice/ contracte de delegare de gestiune cu operatorii de transport public de calatori.