PUSI PE CHELTUIT IN PANDEMIE – Noua conducere a Administratiei Porturilor Maritime Constanta prevede cheltuieli mai mari cu 38% fata de 2020 (Proiectul de buget)

Compania Nationala „Administratia Porturilor Maritime” din Constanta si-a planificat pentru acest an venituri totale de 411,78 milioane lei, in crestere cu numai 2,3% fata de 2020, in timp ce cheltuielile totale sunt estimate la 320,28 milioane lei, mai mari cu 38% fata de anul trecut. Profitul net preconizat pentru anul in curs este de 78,28 milioane lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri si cheltuieli publicat in dezbatere de Ministerul Transporturilor.

In acelasi timp, nivelul castigului mediu brut pe salariat programat pentru anul 2021 este de 9.174 lei lunar, mai mic cu 9,44% față de cel realizat la finelui anului 2020. Compania are circa 1.000 de salariati.

Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta a inregistrat la 31 decembrie 2020 un rezultat brut pozitiv in valoare de 169.982.000 lei si nu a inregistrat plati restante. Compania a programat pentru anul 2021 un rezultat brut pozitiv în valoare de 91.497.000 lei si nu a estimat plăti restante. Rezultatul brut al anului 2021 este programat la un nivel mai mic decat preliminatul anului anterior, din cauza obligativitatii companiei de a indeplini atributiile de autoritate portuara si de administrator de port, in conformitate cu OG nr. 22/1999, care presupun inregistrarea de cheltueli suplimentare fata de cele preliminate la 31.12.2020″, se arata in nota de fundamentare.

Astfel, veniturile totale sunt estimate pentru anul 2021 la nivelul de 411,78 milioane lei, cu o creștere cu 2,3% faţă de preliminatul pe anul 2020. Cheltuielile totale sunt estimate pentru anul 2021 la nivelul de 320,28 milioane lei, cu o crestere cu 37,72% fata de preliminatul pe anul 2020.

„Cheltuielile sunt estimate pe baza solicitarilor venite de la sucursalele companiei si de la compartimentele interesate, sunt incluse in Programul de aprovizionare si in Planul de achizitii al companiei, iar estimarile au la baza evolutia acestor tipuri de cheltuieli pe ultimii ani, preturile practicate pentru achizitionarea materialelor, necesitatile companiei pentru buna desfasurare a activitatii si totodata posibilitatea companiei de a acoperi aceste cheltuieli cu veniturile estimate a se realiza din prestatiile catre terti in cursul anului 2021„, se arata in document.

Noua conducere arunca cu banii

De mentionat, conducerea companiei a fost schimbata la scurt timp dupa venirea ministrului Catalin Drula la conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. Totul s-a intamplat printr-un ordin semnat de ministrul Catalin Drula prin care convoca Adunarea Generala a Actionarilor la CN APM, propunand revocarea Consiliului de Administratie – care avea contractele de mandat valabile pana in aprilie 2022 – si numirea unor noi membri provizorii pentru urmatoarele 4 luni, cu toate precizarile si specificatiile necesare (precum stabilirea indemnizatiilor si forma contractului).

Ministrul a inlocuit fosta sefa a Consiliului de Administratie al Portului Constanta, Elena Petrascu, dar si a membrilor Daniela Serban, Ghiorghe Batrinca si Mircea Burlacu, pe motiv ca in cadrul unor controale facute in 2019-2020, in timpul mandatele lor, ar fi fost depistate niste nereguli. In locul acestora au fost numiti Mihai Florin Mihail, Adrian Crizbasianu, Bogdan Enache si Cristian Paris, care vor avea, potrivit Hotararii AGA nr. 3/2021, o indemnizatie lunara de 10.636 lei.

Documentele privind bugetul prevazut de Compania Nationala „Administratia Porturilor Maritime” din Constanta pot fi accesate AICI

Articolul precedentRAPORT CFR SA – CFR Calatori a achitat in 2020 doar 60% dintre creantele datorate catre CFR SA, cu mult mai putin decat in 2019
Articolul următorOBIECTIVE GREU DE ATINS – Compania Aeroporturi Bucuresti viseaza profit dupa pierderi de 136 milioane lei (Proiectul)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.