Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat joi, 8 aprilie, ca a semnat contractul pentru „Realizarea lucrarilor de Reabilitare a Podului peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680” cu Asocierea Maristar COM SRL – Hydrostoy AD. Valoarea contractului este de 67,7 milioane lei fara TVA.
Podul peste Dunare de la Fetesti este un pod combinat de cale ferata si sosea, de tip constructiv (grinzi cu zabrele si viaducte de acces), care traverseaza bratul Borcea al fluviului Dunarea si, impreuna cu podul similar de la Cernavoda, conecteaza regiunile Dobrogea si Muntenia, precizeaza CNAIR in comunicat.
De altfel, aceasta este prima reparatie capitala a podului de la Fetesti din ultimii 40 de ani. Tot Maristar a inceput deja lucrarile la un alt pod peste Dunare, cel de la Cernavoda. Durata contractului este de 24 luni perioada de executie a lucrarilor, iar perioada de garantie a lucrarilor de 5 ani.
Drula: Acest pod nu a mai beneficiat de reparatii capitale de patru decenii
La randul sau, ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a anuntat pe pagina sa de Facebook ca a cerut constructorului sa organizeze in asa fel lucrarile incat sa evite restrictiile de circulatie pe durata sezonului estival.
„Acest pod nu a mai beneficiat de o reparatie capitala de patru decenii. Astfel, lucrarile sunt complexe si presupun, printre altele: inlocuirea hidroizolatiei si a caii pe partea carosabila si pe trotuare, inlocuirea parapetului pietonal si directional, inlocuirea rosturilor de dilatatie, refacerea protectiei anticorozive la structura metalica si consolidari structurale cu grinzi. La fel ca in cazul reabilitarii podului de la Cernavoda, pentru care contractul s-a semnat in februarie si unde se lucreaza deja foarte bine, am cerut firmei care a castigat licitatia sa execute lucrarile in asa fel incat sa se evite restrictiile de circulatie in perioada sezonului estival”, a scris pe Facebook ministrul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor a copiat explicatiile tehnice din comunicatul publicat de CNAIR
Drula a preluat de altfel explicatiile tehnice din comunicatul publicat de CNAIR in care compania nationala precizeaza ca in cadrul contractului de reabilitare vor fi realizate o serie de lucrari de reparatii complexe, precum inlocuirea hidroizolatiei si a caii pe partea carosabila si trotuare, inlocuirea parapetului pietonal si directional, inlocuirea rosturilor de dilatatie, lucrari de reparatii cu betoane speciale – la placa de suprabetonare a viaductelor de acces si la pile, lucrari de refacere a protectiei anticorozive la structura metalica, atat pe podul principal, cat si pe viaductele de acces, care vor permite aducerea podului la o stare tehnica in conformitate cu cerintele de calitate prevazute in legea 10/1995 privind rezistenta si stabilitatea la actiuni statice si dinamice, siguranta in exploatare si protectia mediului.