TRASEUL A13 MODIFICAT PENTRU „INVESTITIA STRATEGICA A ROMARM” – Consitrans SRL tureaza motoarele pentru studiul de fezabilitate al Autostrazii Brasov-Bacau. Peste 7200 metri au fost forati pana in prezent pentru studiu geotehnic

Creste rimul de lucru pentru finalizarea Studiului de fezabilitate pentru Autostrada A13 Brasov-Bacau, in lungime de circa 160 de kilometri. Din martie si pana in prezent antreprenorul Consitrans SRL a forat 1700 de metri, ajungand la un total de 7236 metri liniari forati pentru realizarea Studiului geotehnic, parte a Studiului de fezabilitate al A13 Brasov-Bacau.

Potrivit Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR), in prezent, instalatiile de foraj sunt amplasate in zona localitatilor Bod-Halchiu (jud. Brasov), Anghelus/Sfantu Gheorghe (jud. Covasna) si Moacsa (jud. Covasna).

Astfel cum am anuntat in urma cu trei saptamani, traseul autostrazii A13 se va modifica, in zona localitatilor Sanpetru, Harman si Prejmer, fiind propuse doua variante alternative de traseu, care sa respecte ariile naturale protejate, zonele rezidentiale si investiile si planurile urbanistice din zona.

Motivul modificarii traseului A13, potrivit declaratiilor facute de directorul general al CNIR Gabriel Budescu are la baza cererea Ministerului Economiei care aduce in atentia necesitatea unei investii strategice la Compania Romarm.

,,Traseul initial stabilit pentru Autostrada A 13 Brasov-Bacau va fi modificat in zona municipiului Brasov ca urmare a solicitarilor Ministerului Economiei, reproiectarea traseului fiind necesara pentru o investitie strategica a Companiei Romarm. Dupa discutiile de luna trecuta cu reprezentantii autoritatilor din judetul Brasov, ieri, colegii de la Directia Investitii au prezentat noile variante de traseu si autoritatilor din judetul Covasna. Impreuna cu proiectantul si comunitatile locale, analizam alternativele pentru cel mai bun traseu”, a precizat directorul general al Companiei Nationale de Investitii Rutiere, Gabriel Budescu.

Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrazi si a costului estimat pentru etapa ulterioara de proiectare si executie.

Proiectul Autostrazii A13 Brasov-Bacau a fost preluat de Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la finalul anului 2024.

Lungimea estimata a traseului care se desfasoara in judetele Brasov, Covasna si Bacau este de 162,5 kilometri, iar durata de finalizare a Studiului de Fezabilitate este de 24 de luni, calculata de la momentul inceperii activitatii, septembrie 2024.

Contractul are o valoare de 81 milioane lei (fara TVA), iar prestatorul, trebuie sa predea urmatoarele documente :

  • Studiu si Proiect Geotehnic

  • Studiu Topografic

  • Studiu Arheologic

  • Documentatia de mediu (Acord de Mediu)

  • Studiu de Fezabilitate final

Sectorul Brasov-Bacau al Autostrazii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Fagaras-Brasov printr-un nod de mare viteza in zona localitatii Codlea, iar in zona Bacaului, la Racaciuni cu Autostrada Moldovei A7.

Proiectul face parte din coridorul de conectivitate ,,Carpatia” si este inclus in Planul Investitional al Romaniei 2021-2030.

Articolul precedentAUTORIZATIE PENTRU PRIMUL POD PESTE PRUT – A fost emisa autorizatia de construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni. Lucrarile de executie vor incepe in 26 aprilie. Urmeaza alte patru poduri peste Prut
Articolul următorA8 SE FACE CU BANI DE LA BUGETUL DE STAT – CNIR cere finantare pentru cele patru loturi din sectiunea montana Sarateni-Pipirig. 17,7 miliarde lei de la stat, si 8,9 miliarde de la UE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.