Dacia anunta ca va opri din nou activitatea in aprilie, dupa ce producatorul auto a fost nevoit sa suspende activitatea si in februarie si martie din cauza crizei semiconductorilor. Criza, care a afectat si uzina Ford Craiova, se face resimtita in intreaga piata auto si va duce la o productie mondiala cu cel putin un milion de masini mai mica.
Dacia va opri activitatea de la Uzina Vehicule in zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28, 29 aprilie, iar La Uzina Mecanica si Sasiuri, partial, in 1, 2, 16, 28 si 29 aprilie. Compania spune ca penuria de componente electronice care afecteaza toata industria auto nu ocoleste Grupul Renault.
„Inca de la debutul acestei crize, lucram indeaproape cu furnizorii nostri pentru a limita cat mai mult posibil impactul. Am organizat o celula de criza condusa de catre directiile de Supply Chain si Achizitii, cu intalniri zilnice, astfel incat sa implementam toate actiunile adecvate. Aceasta criza poate antrena inchiderea temporara, in anumite zile, a activitatii din uzinele Grupului”, spun oficialii companiei.
Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra productiei. Conform estimarilor, varful acestui deficit de componente electronice ar putea fi in al doilea trimestru. Cea mai recenta estimare a grupului Renault, la nivel global, luand in calcul o recuperare a productiei in al doilea semestru, evalueaza un risc de aproximativ 100.000 de vehicule pentru anul in curs.
Dacia estimeaza o reducere a productiei de 100.000 de vehicule in 2021
„In Romania, la Mioveni, in luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi intrerupta in zilele de 5 si 8 martie, iar La Uzina Mecanica si Sasiuri, partial, in aceleasi zile. Penuria de componente electronice care afecteaza toata industria auto nu ocoleste Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra productiei. Conform estimarilor, varful acestui deficit de componente electronice ar putea fi in al doilea trimestru. Cea mai recenta estimare a Grupului, la nivel global, luand in calcul o recuperare a productiei in al doilea semestru, evalueaza un risc de aproximativ 100 000 de vehicule pentru anul in curs“, au spus reprezentantii Automobile Dacia”, citati de zf.ro.