DRUM DE LEGATURA DE LA TARGOVISTE LA DEX A1 GAESTI-PLOIESTI – Ministerul Transporturilor aproba indicatorii tehnico – economici pentru executia celor 16,312 km ai ”Drumului de legatura pentru cresterea accesibilitatii in zona urbana a Municipiului Targoviste“

Drum de legatura pentru cresterea accesibilitatii in zona urbana a Municipiului Targoviste“, judetul Dambovita. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a lansat in dezbatere publica proiectul de Hotarare de Guvern pentru realizarea unui drum care ar urma sa fluidizeze traficul rutier in zona urbana a Municipiului Targoviste si zona periurbana pe raza comunelor limitrofe Aninoasa, Doicesti, sotanga, Dragomiresti, Lucieni si Ulmi, scoaterea traficului greu si de tranzit din intravilanul localitatilor. Aceasta varianta ocolitoare ar urma sa faca legatura intre DN 71 (km 54+840), DN 72 A (km 8+850), DN 72 (14+780) si viitorul Drum Expres A1-Gaesti-Targoviste-Ploiesti.

Drumul de legatura pentru cresterea accesibilitatii in zona urbana a Municipiului Targoviste va avea o lungime totala de 16,312 km, cu o latime a partii carosabile de 2×7 m, urmand sa fie ridicate 22 de structuri (poduri, pasaje, viaducte).

Durata de executie a proiectului este de 36 de luni.

Potrivit proiectului de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii ”Drum de legatura pentru cresterea accesibilitatii in zona urbana a Municipiului Targoviste“, judetul Dambovita, In cadrul Studiului de fezabilitate s-au analizat 2 variante privind alcatuirea structurii rutiere:

Varianta 1, cu sistem rutier semirigid cu poduri cu suprastructura din grinzi prefabricate din beton, avand valoarea estimata 982.627.803,63 lei, reprezentand 197.711.831,72 euro, din care C+M: 840.674.698,62 lei cu T.V.A reprezentand 169.149.838,76 euro. (1 euro = 4,9700 lei/ 01.04.2024).

– Varianta 2, cu sistem rutier rigid cu poduri cu suprastructura mixta, grinzi de metal cu platelaj de beton armat, avand valoarea estimata 1.088.294.550,54 lei, reprezentand 218,972,746,59 euro, din care C+M: 938.283.020,14 lei cu T.V.A. reprezentand 188.789.340,07 euro. (1 euro = 4,9700 lei/01.04.2024).

A fost insa aprobata de catre CNAIR prima Varianta de alcatuire a structurii rutiere, cu valoare estimata de 982.627.803,63 lei.

Traseul viitorului Drum de legatura pentru cresterea accesibilitatii in zona urbana a Municipiului Targoviste contine si lucrari de arta, respectiv 5 poduri, 15 pasaje si 2 viaducte:

Poduri: Pod peste Raul Ialomita (1+540.92 km); Pod Ilfov(5+012.00 km); Pod Mierea (5+885.31); Pod Valea Radacini (6+426.92 km); Pod Valea cu Apa (7+265.81 km);

Pasaje: Pasaj peste breteaua BR01 (Breteaua BR02 km 0+452.47); Pasaj peste DN 71 (Breteaua BR01 km 0+211.46); Pasaj peste CF (Breteaua BR01 km 0+400.08); Pasaj peste DC 143 (Breteaua BR02 km 0+262.80); Pasaj peste DN 71 (Breteaua BR02 km 0+358.46); Pasaj pe DL03 peste DX (2+593.76); Pasaj peste DL04 (3+006.55); Pasaj peste DL05 (4+241.24); Pasaj peste DN 72A (8+692.10); Pasaj peste DL06 (10+199.56); Pasaj peste DJ 702D (11+300.13); Pasaj peste DN 72 (14+678.50); Pasaj peste DX Gaesti- Ploiesti si peste BR03 (Pasaj pe Br02 0+746.46); Pasaj pe DX Gaesti- Ploiesti peste bretea de legatura (33+245.87).

Ministerul Transporturilor precizeaza ca Podurile si pasajele de pe drumul de legatura sunt prevazute a fi executate ca doua structuri paralele, cate una pentru fiecare sens.

Realizarea obiectivului de investitii conduce la scoterea traficului greu şi de tranzit din interiorul oraselor, asigurand:

dezvoltarea economica a zonei;

imbunatatirea conditiilor social – economice si de mediu;

imbunatatirea conditiilor de viata a locuitorilor;

asigurarea infrastructurii rutiere necesare dezvoltarii economiei locale;

crearea de oportunitati de ocupare a fortei de munca din zona;

crearea de noi locuri de munca;

asigurarea mobilitatii fortei de munca;

imbunatatirea calitatii mediului din zona de implementare a proiectului (reducerea nivelului de zgomot a vehiculelor aflate in circulatie);

cresterea sperantei de viata datorita facilitatilor mai bune pentru sanatate si a reducerii poluarii;

reducerea nivelului de expunere la poluarea aerului si sonora a oamenilor din zona.

Finantarea obiectivului de investitie se realizeaza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Articolul precedentTRAFICUL AERIAN, PE PROFIT – Scaderea pretului petrolului si comenzile online au sustinut „semnificativ” industria aeriana. In 2025, IATA estimeaza un profit net de 36,6 miliarde dolari
Articolul următorDRUM DE CONECTIVITATE LA DRUMUL DE MARE VITEZA DEJ-BISTRITA – Kilometrul de sosea, de 36 milioane euro, care rezolva problema traficului in municipiul Dej. In 24 luni vor fi realizate si doua poduri si un pasaj peste calea ferata

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.