Pas important pentru infrastructura rutiera a Moldovei. Consiliul de Administratie al Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR) a aprobat lansarea licitatiei pentru proiectarea si executia celor 51 de kilometri ai Drumului Expres Bacau-Piatra Neamt.
Contractul va fi licitat intr-un singur lot, iar durata de realizare este de 48 de luni (12 luni proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor).
Conform CNIR, proiectarea si executia Drumului Expres Bacau-Piatra Neamt reprezinta o investitie de peste 6 miliarde lei (fara TVA), in urma careia vor fi create conditiil moderne de transport intre cele doua municipii, reducerea traficului greu si de tranzit in interiorul celor doua orase, precum si legatura municipiului Piatra Neamt la Autostrada Moldovei A7.
In cadrul acestui contract urmeaza sa fie executate mai multe lucrari de arta.
Iata care sunt capacitatile tehnice ale proiectului, potrivit CNIR:
• 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totala de aprox. 16 kilometri. Din cele 30 de lucrari de arta, doua structuri au peste 1000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A 7, sectiunea Bacau-Pascani;
• 5 noduri rutiere : nod rutier tip ,,trompeta” -conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Savinesti si nod rutier Piatra Neamt;
• Spatiu de servicii tip S 3;
• Centru de Intretinere si Coordonare (CIC).
Pe traseul care se desfasoara in judetele Bacau si Neamt sunt prevazute perdele forestiere (aprox. 20 kilometri lungime).
Pentru realizarea acestor obiective, CNIR estimeaza un necesar de 1800 de persoane, care vor crea tot atatea locuri de munca. De alfel, obtine punctaj suplimentar constructorul care angajeaza someri: „In criteriile de atribuire a fost prevazuta acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajeaza persoane fara loc de munca din judetele Bacau si Neamt, studiul de fezabilitate estimând a fi necesare, in total, 1800 de locuri de munca pe perioada executiei lucrarilor. De asemenea, pentru utilizarea conceptului BIM (Building Information Modelling), CNIR a stabilit un punctaj de 6 %”.
„Necesitatea realizarii drumului expres Bacau – Piatra Neamt a fost identificata si cuantificata la nivel general prin Master Planul General de Transport al României si in cadrul Programului Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030”, conchide CNIR.