TRENURI NOI – A fost semnat contractul pentru achizitia a 37 de trenuri electrice noi, de lung parcurs

Statul roman cumpara trenuri noi. Ministerul Transporturilor a semnat un contract cu Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF), prin care statul roman va cumpara 37 de trenuri electrice noi. 

A fost astfel semnat contractul de finantare pentru realizarea proiectului „Achizitie material rulant nou – 37 unitati electrice multiple interregionale (RE -IR) – PROIECT FAZAT – ETAPA II”, intre MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII, in calitate de autoritate de management, si AUTORITATEA PENTRU REFORMA FEROVIARA (ARF), in calitate de beneficiar, anunta ARF.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucuresti Nord – Constanta, Bucuresti Nord – Brasov – Arad – Timisoara, Bucuresti Nord – Brasov – Cluj, Bucuresti Nord – Brasov – Deda – Cluj, Bucuresti Nord – Brasov, Bucuresti Nord – Iasi, Bucuresti Nord – Suceava, Bucuresti Nord – Galati, Bucuresti-Nord – Craiova – Targu Jiu- Petrosani – Simeria, Bucuresti Nord-Craiova-Timisoara-Arad, Cluj-Timisoara, Cluj-Suceava-Iasi.

Obiectivul de investitii vizeaza achizitia a 37 unitati multiple electrice feroviare de lung parcurs. Proiectul este fazat, fiind implementat in doua perioade de programare financiara: in Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 -2020 si in Programul Transport (PT) 2021 -2027.

Astfel, in cadrul POIM, a fost platit avansul de 15% din valoarea totala a contractului de furnizare si a fost livrata o rama electrica EMU, iar contractul de finantare nerambursabila a fost in cuantum de b, din care: 302.890.578,99 lei cheltuieli eligibile (257.456.992,17 lei finantare nerambursabila din Fondul de Coeziune si 45.433.586,82 lei cofinantare a Beneficiarului), respectiv 1.755.983.106,66 lei, reprezentand cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

In acest mod, prin etapizarea proiectului, in cadrul PT 2021 -2027, vor fi livrate 36 rame electrice.

Obiectivul principal al proiectului il reprezinta conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale tarii, contribuind la asigurarea mobilitatii, scaderea timpilor de calatorie si imbunatatirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferata.

Valoarea totala a contractului de finantare in cadrul PT 2021 – 2027 este de 1.708.996.863,41 lei, finantarea fiind distribuita dupa cum urmeaza:

– 1.213.523.359,27 lei – valoarea eligibila nerambursabila din partea fondurilor( FEDR);

– 214.151.181,05 lei – bugetul propriu al beneficiarului;

– 281.322.323,09 lei – cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

Rezultatele asteptate si beneficiile socio-economice pe care proiectul le aduce la nivel national sunt:

– eficientizarea si imbunatatirea calitatii serviciilor publice prestate pentru transportul public feroviar de calatori pe rute inter-regionale;

– atribuirea contractelor de servicii publice destinate serviciului public de transport feroviar de calatori pentru toti operatorii de transport feroviar de calatori, in conditiile prevazute de lege si in conformitate cu prevederile comunitare.

Perioada de implementare a contractului este de 24 de luni (1 ianuarie 2024-31 decembrie 2025).

Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul de Coeziune, prin Programul Transport 2021-2027.

 

Articolul precedentIMAGINI SENZATIONALE DE PE SANTIER – AKTOR a sapat aproape un kilometru de tuneluri in munte, pe traseul proiectului feroviar Brasov-Sighisoara
Articolul următorCONSTRUCTOR DESEMNAT – Coni SRL va construi trei sensuri giratorii pe drumurile nationale din Ilfov

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.