Primaria din Timisoara a demarat licitatia pentru constructia unui pasaj modern in locul pasajului Slavici – Polona, construit in 1982 si aflat in stare avansata de degradare. Pasajul va fi reconstruit in totalitate, adica cu toate cele trei rampe de acces, carosabil, linii de tramvai si trotuare.
Investitia in noul pasaj va ajunge la 70 de milioane de lei, fara TVA. Contractul va avea o durata de 18 luni. Proiectarea trebuie sa dureze sase luni, iar executia lucrarilor altele 12 luni.
Mii de timisoreni tranziteaza zilnic pasajul. Noul proiect inseamna o reconstructie de la zero a pasajului. Practic, vor fi trei poduri cu 2 km de sosea, cu piste pentru biciclisti si trotuare.
Licitatia pentru demolarea integrala a actualului pasaj si constructia unuia nou a fost lansata pe SEAP si are un termen de depunere a ofertelor data de 8 octombrie.
Pretul estimat pentru proiectare si executie este de 70,4 milioane de lei, fara TVA – adica 83,8 milioane de lei sau 16,8 milioane de euro, cu TVA.
”Saptamana trecuta am dat drumul la licitatia pentru pasajul de la fosta Fabrica de zahar, din Freidorf si am inceput procedurile pentru exproprieri pentru podul de la Solventul. Sunt doua proiecte majore de infrastructura care vor schimba modul in care se circula in Timisoara. Pasajul din Freidorf – tranzitat de mii de oameni zilnic – il vom demola si vom reconstrui 3 poduri cu 2 km de sosea, cu piste pentru biciclisti si trotuare sigure. Am gandit acest proiect in asa fel incat sa nu excludem un viitor traseu de tramvai spre Freidorf. Pana in 8 octombrie asteptam oferte, va fi un singur contract pentru proiectul tehnic si reconstructia pasajului. Pentru constructia viitorului pod de la Solventul vom despagubi 9 proprietari de terenuri intravilane din zona. Am inceput procedurile pentru expropriere. In paralel avansam cu documentatia tehnica si dupa ce primim avizul de mediu urmeaza emiterea autorizatiei de construire. Podul de la Solventul va avea optiuni de deplasare pentru toata lumea: linie dubla de tramvai, piste de bicicleta, trotuare si 4 benzi auto”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Pasul anterior fusese facut in mai 2022, cand primaria platise aproape 120.000 de lei, TVA inclusa. Licitatia pentru proiectare (proiect tehnic) si executie ar fi trebui lansata imediat dupa realizarea acelui document, pentru care firma Bridge Consult din Bucuresti a avut un termen de patru luni.