In cateva luni vom circula de la Craiova la Constanta doar la nivel de drum de mare viteza, pe relatia Craiova-Pitesti-Bucuresti-Constanta.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a fost pe santierul Tronsonului 1 al drumului expres Craiova-Pitesti, impreuna cu Nicolae Ciuca, presedintele Senatului, deputatii Robert Sighiartau si Stefan Stoica, si Cristian Pistol, directorul general CNAIR, pentru a verifica progresul lucrarilor executate de antreprenor.
Tronsonul 1: Craiova-Robanesti al Drumului Expres Craiova-Pitesti are ca punct de inceput desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita judetului Dolj cu Olt. Traseul traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Craiova, Ghercesti, Pielesti
Pentru acest tronson au fost reluate lucrarile de executie in luna octombrie 2023, la 10 luni dupa rezilierea contractului cu antreprenorul initial.
”Avand in vedere faptul ca acest tronson se finalizeaza pana la sfarsitul anului, iar celelalte loturi pe care le avem in lucru (Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova-Pitesti si Lotul 3 al Autostrazii Bucurestiului A0) au termene de finalizare apropiate, putem spune ca in cateva luni vom circula de la Craiova la Constanta doar la nivel de drum de mare viteza”, spune Scriosteanu.
Stadiul pe acest tronson de 17,7 km este urmatorul:
- Se executa lucrari de asternere a mixurilor asfaltice BAD 22.4 in zona de legatura a terasamentelor cu structura de la km 7+090;
- Se afla in curs de finalizare realizarea drumurilor tehnologice pentru intretinere pe intregul traseu al drumului expres;
- Au fost montate 327 grinzi prefabricate din beton din totalul de 461;
- La 8 structuri din 15 se executa lucrari de armare a placilor de suprabetonare, se monteaza lisele prefabricate si se realizeaza grinzile de parapet;
- La nodul rutier cu DN65F (Centura de Nord Craiova) sunt in curs de finalizare zidurile din pamant armat de la Culeea 2, urmand a se creste ritmul pentru realizarea zidului la Culeea 1;
De asemenea, sunt in curs de realizare lucrarile de protectia mediului si lucrarile de colectare si evacuare a apelor prin realizarea de separatoare de hidrocarburi, santuri betonate si rigole de acostament.
Totodata, se monteaza parapetul de siguranta marginal, urmand ca dupa asternerea stratului de uzura MAS16 sa fie montate si pe partea mediana a Drumului Expres.
Este in curs de realizarea gardul de protectie impotriva patrunderii animalelor salbatice in zona suprafetei carosabile a drumului expres.
Continua lucrarile de realizare a sistemului ITS prin montarea fibrei de comunicatii, realizarea iluminatului in zona nodului de la km 1+400, realizarea fundatiilor pentru panourile cu mesaje variabile (VMS), mai spune oficialul.
Despre Drumul Expres Craiova -Pitesti, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a spus ca progresul fizic este bun, iar in ritmul actual vom putea circula continuu anul acesta pe drumuri de mare viteza, de la Craiova pana la Bucuresti.
”Toate regiunile tarii au nevoie de infrastructura moderna, iar Oltenia nu trebuie sa faca exceptie! Forta economica a Romaniei depinte in mare masura si de capacitatea nostra de a furniza aceasta infrastructura”, a spus Pistol.
In opinia sa, fiecare leu investit in infrastructura se va multiplica in economia Romaniei de 2,5 ori.
”Continuarea actualelor proiecte dar si lansare unor proiecte noi ofera garantia dezvoltarii pe termen scurt, mediu si lung. Dumul Expres Ganeasa – Ramnicu Valcea – Tigveni este unul dintre obiectivele care trebuie continuate. Anul acesta, dupa finalizarea Studiului de Prefezabilitate vom parcurge rapid celelalte etape necesare construtiei lui. Acest drum expres, cu o lungime estimata de peste 100 km, va asigura o legatura rutiera moderna intre DEx 12 (Craiova-Pitesti) si A1 (sectiunea de autostrada Sibiu-Pitesti). La fel de serios trebuie abordat proiectul autostrazii Craiova – Calafat, obiectiv care trebuie lansat urgent anul acesta. Constructia acestui drum de mare viteza ar creste inclusiv importanta strategica si economica a Romaniei ca tara Dunareana. Aceste proiecte de infrastructura se vor adauga noilor drumuri de mare viteza Craiova -Targu Jiu (110 km) si Filiasi – Lugoj (230 km), care au un stadiu mai avansat de evolutie”, a spus seful CNAIR.
Pentru constructia a 5 din cele 6 loturi ale drumului de mare viteza Craiova – Targu Jiu (51 km la profil de autostrada si 59 km la profil de drum expres) CNAIR a inceput deja procedirile de licitatie, iar pentru ultimul lot, procedurile vor fi demarate saptamana aceasta.
”Semnarea a 3 contracte si desemnarea castigatorului pentru cel de al patrulea contract pentru elaborarea studiilor de fezabilitate necesare constructiei drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj garanteaza de asemenea parcursul ireversibil al intregului proiect. Aceste obiective vor contribui in mod cert la consolidarea economiei inclusiv in regiunea de sud a Romaniei in urmatorii ani”, a mai spus Pistol.
La randul sau, Nicolae Ciuca a spus ca Romania are nevoie de autostrazi pentru a se putea dezvolta.
”Doar asa se pot lega regiunile intre ele si toata tara se poate conecta la pietele mai dezvoltate din vestul continentului. Fiecare tronson al unui drum de mare viteza este important si merita atentia autoritatilor in materie de finantare si autorizatii, dar si mobilizarea constructorului”, a afirmat acesta.
Potrivit acestuia, dezvoltarea infrastructurii de transport este prima solutie in orice plan de crestere economica.
”Impreuna cu Ionel Scriosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, Stefan Stoica, deputat PNL de Dolj si vicepresedintele PNL Robert Sighiartau, am vizitat santierul primului tronson al drumului expres DEx12 Craiova-Pitesti. Aici am vazut ca se lucreaza in ritm sustinut si sper ca aceasta bucata de drum va fi data in trafic in primavara anului urmator, pentru ca si Craiova sa aiba acces direct la un drum de mare viteza”, a spus Nicolae Ciuca.