CENTURA BEIUS – Stadiul lucrarilor a ajuns la 90%

Lucrarile la Centura Beius, cel mai complex proiect de infrastructura derulat de Consiliul Judetean Bihor, sunt aproape de finalizare, stadiul fizic al executiei ajungand la aproximativ 90%.

Centura Beius are o lungime totala de 9,3 kilometri, lucrarile fiind impartite in doua etape. Complexitatea lucrarii este determinata de relieful care a impus construirea a 2 viaducte (de 800 si 700 de metri), a 3 pasaje supraterane (lungime totala: 230 metri) si a 2 poduri (lungime totala: 28 metri).

default

Aceasta centura a fost asteptata de Tara Beiusului si de toti bihorenii de o buna perioada de timp, proiectul fiind realizat in parteneriat cu CNAIR si primariile din zona, in special cu Primaria Beius. Lucrarile importante sunt executate. Constructorii au inceput turnarea stratului de uzura pe mai multe portiuni, monteaza stalpii de iluminat si parapetele in zonele cu viaducte”, a explicat Mircea Malan, vicepresedintele Consiliului Judetean Bihor.

Primul tronson (etapa I), cu lungimea de 7,3 kilometri, incepe din DN76, la intrarea in Beius dinspre Oradea, traverseaza Crisul Negru si Drumul Comunal 231 spre Finis, ocolind Beiusul la vest. Apoi trece peste calea ferata si Crisul Negru si revine in DN76.

Al doilea tronson (etapa II) are o lungime de 2 kilometri, inspre localitatea Delani. Face legatura intre primul sector al centurii si DJ 764 Beius – Rosia – Alesd si asigura accesul catre viitorul parc industrial din Beius.

Pentru a facilita accesul catre Stana de Vale, Consiliul Judetean Bihor va construi un nou drum de legatura de 1,4 kilometri. Traseul noului tronson, care va fi conectat cu Drumul Apusenilor, va porni din pasajul suprateran de la capatul Centurii Beius inspre Stei si va continua pana la intersectia cu drumul judetean 764A, in apropierea localitatii Mizies, comuna Draganesti. Acesta se afla in etapa de proiectare si reprezinta etapa a III-a a Centurii Beius, precizeaza CJ Bihor.

Pentru Beius si intreaga regiune de peste 100.000 de locuitori, acest proiect de infrastructura este cel mai mare si asteptat, avand in vedere traficul intens din oras. Principalul avantaj va fi reducerea traficului greu din Municipiul Beius, care creeaza disconfort si poluare. De asemenea, proiectul va creste siguranta rutiera, avand in vedere numarul mare de elevi din oras. Este si avantajul cresterii economice, centura facilitand accesul la viitorul parc industrial”, a declarat Gabriel Popa, primarul Municipiului Beius.

Vicepresedintele Mircea Malan a subliniat ca proiectul centurii Beius face parte dintr-o strategie a Consiliului Judetean Bihor pentru dezvoltarea intregii zone.

Acest proiect nu e gandit ca un proiect izolat, ci face parte din strategia Consiliului Judetean Bihor de a dezvolta aceasta zona si, de fapt, toate zonele judetului Bihor pe modelul dezvoltarii orasului Oradea. Impreuna cu Primaria Beius avem si alte proiecte, precum platforma pentru depozitarea deseurilor mari, pusa deja in functiune, parcul industrial si un aquapark. Aceste invesittii sunt integrate si dezvoltate in colaborare cu primaria”, a spus el.

Lucrarile la primele doua tronsoane sunt executate de: Etapa I: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt (valoare contract: 269.464.711,29 lei, fara TVA) si Etapa II: Drum Asfalt (Lider) si Ile Viorel Construct (valoare contract: 15.589.851,59 lei, fara TVA).

Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational de Infrastructura Mare 2014 – 2020, si din bugetul Consiliului Judetean Bihor.

Articolul precedentDRUM RECONDITIONAT CU 7,5 MILIOANE EURO – Patru oferte depuse pentru refacerea DJ Borolea – Hanesti
Articolul următorLICITATIE PENTRU UN NOU DRUM RADIAL – A fost lansata licitatia pentru studiul de fezabilitate al noului drum radial care leaga Ilfov de Bucuresti pe directia Dobroiesti – Pantelimon – A0 – Afumati

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.