Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a prezentat calendarul inaugurarilor pe tronsonul Buzau – Focsani al Autostrazii Moldovei A7. Oficialul spune ca in octombrie si noiembrie urmeaza sa fie date in trafic loturile ce insumeaza 82 de kilometri.
”Lucrarile pe santierele autostrazii Ploiesti – Buzau (63,23 km) sunt in grafic! Loturile 1 si 2 vor fi deschise anul acesta, iar lotul 3 va fi deschis anul viitor, conform contractelor”, spune ministrul Sorin Grindeanu.
Stadiul lucrarilor pe lotul 1 (Dumbrava – Mizil) a ajuns la aproximativ 80%, iar constructia nodului de la Dumbrava, care va face legatura intre A7 si A3, inregistreaza un progres de 84%.
Mobilizarea antreprenorului este foarte buna si pe cei 28, 35 km ai lotului 2 (Mizil-Pietroasele) unde stadiul lucrarilor este de 87%.
”Finalizarea lucrarilor anul acesta va permite circulatia pe primii 49,35 km ai autostrazii Ploiesti – Buzau dar si realizarea conexiunii dintre A7 si A3 prin nodul rutier Dumbrava. Anul viitor se vor adauga si cei 13,9 km ai lotului 3 (Pietroasele – Municipiul Buzau) pe care constructorul turc a ajuns la un stadiu fizic de 8,5%. Contractul pentru constructia acestui lot de autostrada a fost semnat mai tarziu din cauza multiplelor contestatii”, a adaugat Grindeanu.
Grupul UMB va finaliza anul acesta lucrarile la tronsonul 4 (31,82 km) al Drumului Expres Craiova – Pitesti (DEx12), la Drumul Expres Braila – Galati (10,77 km) si la Autostrada A7 Buzau – Focsani (82,44 km), potrivit declaratiilor din primavara ale omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, care controleaza cel mai mare grup romanesc din domeniul constructiilor de drumuri. Pasionatii de infrastructura au inceput deja pariurile daca UMB va reusi sa finalizeze anul acesta 125 de kilometri de autostrada si drum expres.
„Lotul 1 si 2, adica de la Buzau la Ramnicu Sarat, mai putin podul (peste Buzau – n.r.), si lotul 4, cel din jurul Focsani-ului, acea cocoasa, vor fi date in circulatie undeva la jumatatea lunii octombrie. Diferenta, adica podul de aici, si lotul 3, undeva pe finalul lunii noiembrie. Deci, asa cum a anuntat si primul ministru, se va circula pe cei 82 de kilometri in aceasta toamna”, a mentionat ministrul Transporturilor.
Vorbind despre stadiul lucrarilor de pe lotul 3 al Autostrazii Pietroasele – Buzau, ministrul i-a acuzat pe membrii Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) de intarziere. Potrivit oficialului, niciunul nu raspunde pentru faptul ca un lot din Autostrada Moldovei se realizeaza cu mare intarziere din cauza ca nu au pronuntat o decizie in mai mult de un an.
”Probleme nu sunt pe lotul 3 (al Autostrazii Moldovei – n.r.) probleme au fost pe lotul 3, pentru ca putea sa fie in acelasi stadiu ca pe lotul 1 si pe lotul 2, daca nu era acea intarziere, nu din cauza Ministerului sau a CNAIR-ului, ci acea intarziere de peste un an de zile, pana cand cei de la CNSC au dat aceeasi solutie pe care am dat-o noi cu un an si ceva mai devreme”, a afirmat Sorin Grindeanu.
In conditiile intarzierii de peste un an, lotul 3 al autostrazii este la stadiul de sub 10%.
”Sunt utilaje, se lucreaza… ramane regretul ca nu am putut, in tara asta, si nu din cauza noastra, a unor domni care nu raspund in fata nimanui, sa ne intelegem, aceasta Comisiei Nationala de Solutionare a Contestatiilor, si care dupa un an de zile au venit si au dat aceeasi solutie. Nu-i trage nimeni la raspundere si nu stie nimeni ca, in loc ca circule anul acesta de la A 3 si pana la Focsani, pentru ca si Buzau – Focsani se termina anul acesta, o sa te dai jos 13 kilometri si o sa reurci la Buzau. Sigur, la anul e gata si acea bucata de autostrada, dar e pacat, dar domnii aceia sunt asa, cum sunt si daca spui ceva de ei probabil ca o sa ma aleg cu diverse lucruri, dar e un adevar”, a adaugat Grindeanu.
La randul sau, si Cristian Pistol, directourl general al CNAIR, a mers alaturi de Grindeanu sa verifice lucrarile pe santierele autostrazii Buzau-Focsani.
”Constructorul roman (UMB) este bine mobilizat in santier si a ajuns la un stadiu fizic de 82% pe aceasta sectiune a A7. Conform contractului doar tronsoanele 1 si 4 au termen contractul de finalizare in anul 2024. Dar daca se mentine ritmul actual de lucru sunt sanse reale sa circulam pana la sfarsitul anului pe toti cei 82,44 de km ai acestei noi autostrazi construita prin PNRR”, a spus Pistol.