Cota de piata a CFR Marfa a evoluat de la 21,56% in anul 2020, la 31,2% in anul 2023, anunta compania. Cifra de afaceri a fost de aproximativ 770 milioane de lei, iar rezultatul operational de circa 110 milioane de lei. Potrivit companiei, diversificarea transporturilor, digitalizarea proceselor de transport si controlul costurilor au jucat un rol esential in redresarea CFR Marfa.
”Diversificarea transporturilor, digitalizarea proceselor de transport si controlul costurilor au jucat un rol esential in redresarea CFR Marfa, cota de piata evoluand de la 21,56% (2020), la 31,2% (2023), iar performantele financiare au aratat o crestere semnificativa in 2023, respectiv o cifra de afaceri de aprox. 770 milioane lei si un rezultat operational de circa 110 milioane lei. De asemenea primele 5 luni ale anului in curs au fost finalizate cu un rezultat operational pozitiv”, arata compania.
Reprezentantii companiei spun ca CFR Marfa ofera servicii de transport feroviar competitive, in urma eforturilor de restructurare si eficientizare prin care a trecut in ultimii 2 ani.
”In contextul angajamentelor asumate de autoritatile romane, in concordanta cu obiectivele strategice ale Uniunii Europene, privind transferul catre calea ferata a 30% din traficul de marfuri, CFR Marfa continua prin dezvoltarea activitatii sale sa contribuie la indeplinirea acestui deziderat. Oferind servicii de transport feroviar promte in cazuri precum cel generat de conflictul din Ucraina, unde a reusit sa transporte peste 1 milion de tone de cereale, organizarea in timp record a trenurilor cu transporturi umanitare catre Turcia afectata de cutremurul major din anul 2023 sau transporturi militare speciale, CFR Marfa a dovedit utilitatea existentei unui operator feroviar national in cazul unor situatii exceptionale, reprezentand totodata un model de business functional, valorificand oportunitatile de piata aparute”, mai arata compania.
CFR Marfa se implica in dezvoltarea coridorului international de transport Transcaspic (TMTM) – o initiativa strategica, atat pentru interesele de afaceri ale societatii, cat si pentru interesele regionale ale Romaniei – si semneaza Memorandumul de cooperare dintre filiala Cailor Ferate din Kazahstan, KTZ Express, in vederea dezvoltarii traficului feroviar de marfuri dintre cele doua tari.
Totodata, continua valorificarea activelor excedentare, neproductive, aflate in executare silita de catre ANAF sau aprobate spre vanzare in cadrul procedurii de concordat preventiv cu CFR SA, in scopul rambursarii accelerate a ajutorului de stat.
Pe 7 august 2024 va avea loc la sediul Bursei Romane de Marfuri Bucuresti (BRM) licitatia pentru valorificarea unui imobil situat in Timisoara, Bdul Gen. I. Dragalina, nr. 38. Valorificarea se va face prin licitatie publica cu strigare competitiva (pret in urcare) cu plata integral.
Toate sumele obtinute sunt directionate exclusiv pentru returnarea ajutorului de stat conform Deciziei Comisiei Europene.