PRIMUL POD NOU PESTE PRUT – A fost desemnat constructorul podului de la Ungheni. Se va construi cate un pod pe sens, lung de 261 metri fiecare. Proiectul costa 151,68 milioane de lei fara TVA si va fi gata in doi ani

A fost desemnat constructorul ansamblului de poduri peste Prut de la Ungheni. Podurile (cate unul pentru fiecare sens de circulatie) vor avea o lungime de minimum 261,20 m (fiecare), anunta directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

NESS PROIECT EUROPE SRL are la dispozitie 151,68 milioane de lei (fara TVA) si 24 de luni (6 luni proiectare si 18 luni executie) pentru constructia podurilor, a drumului de legatura cu Autostrada A8 (Targu Mures – Iasi – Ungheni) si a punctului de trecere a frontierei.

Prin contractul finantat din Fonduri Europene Nerambursabile (CEF) se va asigura o noua legatura rutiera intre Romania (judetul Iasi) si Republica Moldova (raionul Ungheni)”, spune seful CNAIR.

Contractul va putea fi semnat dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii, respectiv dupa solutionarea acestora.

Podul Ungheni (RO) – Ungheni (MD) este primul pod nou peste Prut.

Am promis ca trecem de la poduri de flori la poduri de piatra si ne tinem de cuvant! Astazi a fost desemnat castigatorul contractului pentru constructia primului pod la nivel de autostrada, care se va construe peste Prut la Ungheni (RO) – Ungheni (MD), fiind vorba despre Ness Proiect Europe SRL”, spune secretarulde stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrazii A8 si care va avea si punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere intre ambele state: Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau – Ungheni – frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova).

Contractul prevede executia a:

  • 261,20 m lungime pod nou peste Prut (cate un pod pentru fiecare sens de circulatie)
  • 2 benzi pe sens + trotuare
  • 13 m latime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
  • 8 m latime parte carosabila
  • 1 km lungime traseu
  • 4 x 3,75 m parte carosabila drum de legatura
  • punct de control trecere frontiera, care va fi dotat cu parcari pentru autovehicule mari, autoturisme si spatii inchise destinate verificarii amanuntite a autoturismelor si tirurilor

Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, in valoare de peste 151,68 milioane lei, fara TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.

Multumim colegilor si autoritatilor locale atat din Romania, cat si din Republica Moldova pentru buna colaborare, in mod special domnilor Costel Alexe – presedintele Consiliului Judetean Iasi, Andrei Spinu – ministrul Ministerului Infrastructurii si Dezvoltarii Regionale si Dionisie Ternovschi – presedintele Raionului Ungheni!”, adauga secretarul de stat.

Articolul precedentDRUM EXPRES BUCURESTI-GIURGIU – Caietul de Sarcini pentru Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu se lanseaza in consultare
Articolul următorCFR CALATORI PROMITE TRENURI DE 200 KM/ORA – CFR Calatori repune in circulatie vagoane modernizate la Atelierele CFR Grivita

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.