Bosch Engineering echipeaza intreaga flota de tramvaie a orasului Iasi cu sistemul sau de avertizare anticoliziune frontala, denumit Tram Forward Collision Warning (TFCW). Sistemul asista vatmanii in situatii critice in traficul urban prin avertismente sonore si vizuale, oferind astfel o siguranta sporita, atat pentru conducatorii de tramvaie, cat si pentru pasageri, sau pentru alti participanti la trafic.
Siguranta in transportul public este una dintre cele mai mari provocari pentru orasele moderne si mai ales in traficul urban dens, utilizatorii neatenti ai drumurilor prezinta un risc considerabil pentru conducatorii de tramvaie. Municipiul Iasi, care a devenit in ultimii ani un important centru de inovare si infrastructura moderna, intentioneaza sa imbunatateasca siguranta rutiera prin utilizarea tehnologiilor modern, arata Bosch.
Proiectul, initiat de Primaria Municipiului Iasi, este dezvoltat impreuna cu Bosch Engineering, care isi va asuma pentru prima data rolul de furnizor de nivel 1 si va fi responsabil de livrarea, instalarea sistemului si instruirea conducatorilor de tramvai.
Daca exista un risc iminent de coliziune, sistemul avertizeaza vatmanul atat vizual, cat si acustic.
Si intr-o etapa viitoare de dezvoltare, sistemul ar putea chiar sa franeze automat in cazul in care conducatorul nu reactioneaza.
„Suntem incantati ca orasul Iasi a optat in favoarea sistemului nostru si ca putem contribui la o mai mare siguranta rutiera”, a declarat Heiko Mangold, directorul departamentului de tehnologie feroviara la Bosch Engineering GmbH.
Finalizarea proiectului este preconizata pentru vara anului 2025.
Sistemul de avertizare anticoliziune pentru tramvaie (TFCW) de la Bosch Engineering este utilizat cu succes in intreaga lume din 2017. Sistemul are trei componente, care functioneaza perfect impreuna.
O camera multifunctionala monitorizeaza liniile de tramvai si detecteaza obiecte precum pietoni, vehicule si biciclisti. Un senzor radar detecteaza obstacolele chiar si in conditii dificile, cum ar fi ceata, ploaie si intuneric. De asemenea, primeste informatii de la camera, le verifica si le compara cu parametri precum viteza si distanta. Toate aceste informatii se reunesc apoi in unitatea de control feroviar, care asigura interfata dintre componentele Bosch si sistemele tramvaiului. Acest lucru permite instalarea cu usurinta a sistemului chiar si in modelele mai vechi de tramvai.
In prezent, sistemul este integrat pe opt tipuri diferite de tramvaie, inclusiv modele din generatii diferite. Aceasta varietate reprezinta o provocare speciala, deoarece sistemul trebuie adaptat individual la diferitele tipuri de tramvai pentru a asigura o functionare fara probleme.