UN ALT ORAS VA AVEA CENTURA – Varianta ocolitoare a municipiului Baia Mare intra in linie dreapta. Este asteptat avizul de mediu

Varianta ocolitoare a municipiului Baia Mare intra in linie dreapta si asteapta sa primeasca avizul de mediu.

Consiliul Judetean Maramures desfasoara in aceste zile dezbateri publice in localitatile care vor beneficia de Varianta Ocolitoare a municipiului Baia Mare.

Varianta de Ocolire Baia Mare este un proiect de infrastructura majora menit sa imbunatateasca fluxul de trafic si sa reduca congestia pe raza municipiului resedinta de judet si imprejurimi. Proiectul se intinde pe o lungime de 31,872 km + 4 km drumuri de legatura si include multiple caracteristici tehnice si solutii inovatoare pentru a asigura siguranta si eficienta traficului.

Varianta prevede si 22 pasaje, 6 poduri si 17 viaducte, tinand cont ca va traversa rauri, vai si cai ferate. De asemenea, sunt incluse masuri riguroase de protectie a mediului, cum ar fi bazine de sedimentare si separatoare de hidrocarburi pentru epurarea apelor pluviale, precizeaza Consiliul Judetean Maramures.

Sunt foarte bucuros si mandru ca pot bifa inca un proiect major de care m-am asigurat personal ca va fi realizat. Multi sunt cei care doar au vorbit despre aceasta initiativa necesara ani la rand, dar nimeni nu a facut inaintea mea eforturile aferente pentru a implini acest proiect! Acest proiect reprezinta un pas important spre modernizarea infrastructurii rutiere din regiunea Baia Mare, aducand beneficii semnificative maramuresenilor si contribuind la dezvoltarea economica a zonei! Totul pentru Baia Mare si pentru Maramures!”, a declarat Ionel Bogdan, presedintele Consiliului Judetean Maramures.

Traseul si caracteristicile principale:

– Lungime totala: 31,872 km

– Viteza de proiectare: 80-100 km/h

– Latimea drumului: variaza intre 10 m si 19 m in functie de segment

Proiectul include 8 noduri rutiere esentiale pentru conectarea cu Drumurile Nationale si Judetene, precum si zonele de interes local:

  1. Nod rutier DN 1C(E58): Asigura legatura cu DN1C (E58) si accesul catre Satu Mare.
  2. Nod rutier DC 98: Asigura legatura cu DC98 si deserveste comunitatea locala din localitatile Busag si Merisor.
  3. Nod rutier Aeroport International Maramures: Asigura legatura cu DC97 si accesul catre aeroport.
  4. Nod rutier DN 1C(E58): Asigura legatura cu DN1C si accesul catre Baia Mare/Cluj Napoca.
  5. Nod rutier DJ 182B: Asigura legatura cu DJ182B si accesul catre Baia Mare.
  6. Nod rutier DN 18B / Zona Industriala: Asigura legatura cu DN18B si accesul catre Zona Industriala.
  7. Nod rutier DJ 184: Asigura legatura cu DJ184 si accesul catre orasul Baia Sprie.
  8. Nod rutier DN 18: Asigura legatura cu DN18 si accesul catre orasul Sighetu Marmatiei/Baia Sprie.

Pentru durabilitate si performanta, structura rutiera va include beton asfaltic de uzura; blinder cu criblura; mixtura asfaltica; agregate naturale stabilizate cu lianti hidraulici.

Se vor instala parapete de siguranta conform normativelor europene, semnalizari si marcaje pentru a asigura siguranta traficului. In plus, protectia impotriva zgomotului va fi asigurata prin panouri fonoabsorbante pe o lungime de 21.367 m. Pentru a spori vizibilitatea si siguranta, nodurile rutiere, podurile si pasajele de lungime mai mare de 100 m vor fi iluminate.

 

Articolul precedentLUCRARI FINALIZATE – Un drum judetean Satu Mare a fost modernizat pe o portiune de 10 km cu 30 de milioane lei
Articolul următorRECORD DE OFERTANTI – Noua oferte au fost depuse pentru Lotul 3 al Drumului Expres Arad- Oradea. Drumul va costa 3,54 miliarde de lei, fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.