NOUTATI LA CNIR – Licitatiile pentru constructia autostrazilor vor include si consultantul in procedura de achizitie. Seful CNIR promite mai multa libertate constructorilor in viitoarele contracte

Consultantul (supervizorul) va face parte din comisia de evaluare CNIR la desemnarea constructorilor viitoarelor autostrazi si drumuri expres. Constructorii vor avea libertatea de a licita in etapa de ofertare adaptand proiectul la solutiile lor tehnologice.

Licitatiile pentru proiectarea si executia autostrazilor si a drumurilor expres vor include si supervizorul (consultantul) in procedura de achizitie pentru desemnarea constructorului, supervizorul urmand sa actioneze ca un element de echilibru in derularea contractului intre beneficiar si antreprenor.

Vreau sa avem, inca de la inceput, consultantul alaturi de noi pe aceste contracte de proiectare si executie sau doar executie. Consultantul, inginerul sa vina, sa fie contractat inainte si sa-l avem cooptat in licitatii cand atribuim o lucrare. Sa analizam impreuna ofertele si sa alegem cea mai buna oferta. Totodata, imi doresc ca unitatile CNIR, birourile de implementare, sa duca proiectul de la cap la coada, sa nu mai existe o directie de implementare separata pentru executie. Un birou sa ia proiectul de la etapa de concept, sa faca partea de studiu de fezabilitate, sa deruleze proiectarea si executia si apoi o ia de la capat cu un alt obiectiv. In acest fel asiguram si memoria institutionala, apar mult mai putine modificari, iar oamenii vad cu ce probleme se confrunta, ce a mers bine si ce a mers rau si pot imbunatati. Supervizorii vor fi personalul de echilibru in derularea contractului, sa atraga atentia constructorului cand iese din limitele proiectului, dar si beneficiarului atunci cand vine cu cerinte exagerate. Au fost situatii cand riscurile au fost aruncate in sarcina constructorului. Trebuie sa ne asumam si noi si sa ajungem la un numitor comun„, a spus directorul CNIR, Gabriel Budescu, pentru Ziarul Financiar

Un alt element de noutate in strategia CNIR pentru implementarea proiectelor se refera la licitatiile model FIDIC Galben (proiectare si executie) si solutiile din studiul de fezabilitate.

Vom face licitatii cu adevarat pe FIDIC Galben, insemnand proiectare si executie. Pana acum, licitatiile au fost organizate pe FIDIC Galben, dar cu rol ilustrativ, insa ca cerinte imperative noi puneam acolo solutiile din studiul de fezabilitate, iar constructorii licitau pe acele solutii incercand sa le adapteze la tehnologia lor. Pentru contractele CNIR, vom lasa aceasta libertate constructorilor sa liciteze inca de la faza de ofertare adaptand proiectul la solutiile lor tehnologice. Ne referim la productia de grinzi, de masini de forat, inclusiv de furnizarea de materiale”, a spus acesta.

CNIR va prelua de la CNAIR sapte proiecte de autostrada si drum expres, iar suplimentar va lansa o noua investitie, drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu.

Targu Mures-Targu Neamt, sectiunea de munte a Autostrazii A8. Sunt sase tronsoane, doua dintre ele au fost deja lansate la licitatie de colegii din CNAIR (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere). Restul celor patru loturi, cel mai probabil vor fi lansate de CNIR, la momentul preluarii. Autostrada Targu Neamt-Iasi-Ungheni, cu o lungime de 93 kilometri si studiu de fezabilitate in faza finala. Urmeaza in iulie-august obtinerea Acordului de Mediu si completarea studiului de fezabilitate. Ulterior, CNIR va lansa executia lucrarilor”, a adaugat el.

Ministerul Transporturilor va face prioritizarea proiectelor si strategia. Cele mai multe dintre proiecte se concentreaza in Moldova tocmai pentru ca aceasta zona a fost neglijata pana acum.

Orase precum Oradea, Timisoara, Arad au avut acces la autostrada, s-au dezvoltat, au construit parcuri industriale. Firmele si-au deschis filiale. Din pacate, regiunea Moldovei are un nivel scazut al Produsului Intern Brut, dar noi, prin aceste proiecte vom asigura o crestere si o conectivitate la reteaua europeana de transport, implicit vor aduce investitii. Este si o problema cu forta de munca, plecata in tarile Uniunii Europene, externalizata. Speram sa revina acasa. Pregatirea lor poate fi valorificata in economia locala si se poate transforma intr-un avantaj„, a spus directorul CNIR, Gabriel Budescu.

Despre Autostrada Ploiesti-Brasov, a spus ca este un proiect complicat, studiile getehnice sunt pe doua sectoare si urmeaza sa inceapa pe zona de munte.

”Pentru a fi preluat la CNIR trebuie sa avem personal dedicat pentru acest proiect. Specialistii BEI -PASSA (Banca Europeana de Investitii) au recomandat sa existe o echipa de proiect dedicata pentru acest obiectiv. CNIR are in vedere recomandarea echipei BEI -PASSA”, a precizat seful CNIR.

Articolul precedentDRUMUL EXPRES ARAD-ORADEA – Au fost depuse 7 oferte pentru constructia primului lot. Drumul de 33,7 km va costa 2,74 miliarde lei fara TVA
Articolul următorPASAJ RECORD IN BUCURESTI – Primarul Sectorului 3 prezinta cel mai lung pasaj subteran din Bucuresti, care va subtraversa 3 dintre cele mai aglomerate intersectii. Pasajul intra in top 10 cele mai lungi din tara

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.