DRUMUL EXPRES BRAILA-GALATI – Stadiul lucrarilor la drumul de 11 km se apropie de 85%. 200 de muncitori lucreaza la structura podurilor de pe traseu. Circulatia ar putea fi deschisa mai devreme

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta ca stadiul lucrarilor la drumul expres Braila-Galati (DEx6) se apropie de 85% si, ”daca se mentine ritmul din santier, circulatia ar putea fi deschisa mai devreme decat este prevazut in termenul contractual (2025)”.

Constructorul este bine mobilizat in santier, cu peste 200 de muncitori si peste 80 de utilaje, subliniaza ministrul.

In prezent, se lucreaza in special la structura podurilor de pe traseu. Iar una dintre cele mai importante structuri construite pe acest santier este Podul hobanat peste Siret (al doilea ca marime in Romania), la care se toarna pilonii centrali. El face parte dintr-o structura complexa care include viaducte, un pod cu grinzi de beton si un pod metalic in arc. Constructia acestei structuri a depasit stadiul de 70%”, precizeaza Sorin Grindeanu.

De asemenea, in cursul acestei saptamani, Guvernul va aproba indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Focsani- Braila.

Tot la capitolul „vesti bune” in urma cu doua saptamani trecuta Ministerul Transporturilor a avizat proiectul Drumului Expres Focsani- Braila, iar, in cursul acestei saptamani, Guvernul va aproba indicatorii tehnico-economici. Dupa acest pas, vom putea lansa in licitatie contractul pentru constructia acestui nou drum de mare viteza, cu o lungime de peste 73 de km, care va face legatura intre Muntenia si Moldova. Costul estimat al acestui nou proiect este de 5,5 miliarde de lei (fara TVA), iar suma va fi asigurata prin Programul Transport”, mentioneaza Grindeanu.

Constructia drumului expres Braila-Galati (10,77 km) trebuie finalizata pana la sfarsitul acestui an (2024).

Valoarea contractului este de 371,41 milioane de lei (fara TVA), iar finantarea este asigurata prin fonduri europene nerambursabile.

Pe santierul drumului expres Braila- Galati, ce va avea 10,76 km, lucreaza constructorul roman asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL.

Pe traseul acestui drum expres, se construieste inclusiv Podul peste Siret, al doilea cel mai mare pod hobanat din Romania dupa cel de la Agigea (pe ruta Constanta- Mangalia).

Podul hobanat va avea o lungime totala de 307 metri cu o deschidere centrala de 130 de metri si face parte dintr-o structura lunga de peste 1,7 km, care include mai multe viaducte peste complexul feroviar si un dig de protectie.

Drumul Expres Braila – Galati va avea 2 benzi de circulatie pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte si un pasaj.

Acesta porneste din drumul de legatura brailean al podului peste Dunare si se incheie la intersectia cu DN 2B, in zona Movileni.

Acest pod va avea 7 parti componente (trei din metal si patru din beton).

Antreprenor: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL;

Durata contract: 34 de luni (10 luni proiectare, 24 de luni executie);

Ordin de incepere executie: 10.01.2022.

Articolul precedentALTE NOI NODURI RUTIERE – Au fost avizate studiile de fezabilitate pentru patru noi noduri rutiere pe autostrazile A1 si A3
Articolul următorCENTURA DE EST A ARADULUI – Drumul este jumatate construit si trebuie finalizat in ianuarie 2025. Aradul va deveni primul municipiu resedinta de judet care va avea un inel de centura complet

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.