Vineri, 24 mai, au inceput lucrarile la Centura metropolitana a Clujului, tronsonul 1, Cluj-Floresti. Termenul de incheiere a lucrarilor pentru acest tronson este finalul anului viitor.
Proiectul in valoare de 112,14 milioane de lei (fara TVA) este finantat prin Programul Transport 2021-2027.
”Acest tronson al centurii metropolitane a Clujului va contribui decisiv la decongestionarea traficului prin instituirea benzilor suplimentare pentru transportul in comun. Cele 38 de autobuze care circula azi pe ruta Floresti – Cluj nu vor mai fi in traficul general, ci vor avea banda dedicata de transport in comun. De asemenea, aceasta banda dedicata va permite accesul rapid al Ambulantei/Salvarii la Spitalul Regional de Urgenta”, spune primarul orasului Cluj-Napoca, Emil Boc.
Acest tronson al Centurii metropolitane are urmatoarele avantaje pentru clujeni:
– prin largirea drumului de la 4 la 6 benzi va fi creata banda dedicata pentru transportul in comun pe toata ruta Floresti – Cluj -Napoca, inclusiv in Cluj-Napoca;
– asigura accesul la Spitalul Regional de Urgenta, unde lucrarile de constructie au inceput. Se construieste un pasaj suprateran de 58 de metri si o giratie pentru a asigura accesul la spitalul regional;
– cuprinde piste pentru biciclete pentru a continua dezvoltarea culoarului de mobilitate.
De asemenea, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a fost prezent, alaturi de Primarul Municipiului Cluj-Napoca, EmilBoc, la deschiderea santierului Centurii Metropolitane (TR35) Tronson 1 Lucrarile au inceput deja pe raza comunei Floresti, intre km 483+280 si km 483+655.
”Proiectul acestei Centuri Metropolitane (Drumul Transregio Feleac) este implementat in baza unui protocol incheiat intre CNAIR, Municipiul Cluj-Napoca, Comuna Gilau, Comuna Floresti si Comuna Apahida. Proiectul in valoare de 112,14 milioane de lei (fara TVA) este finantat prin Programul Transport 2021-2027 (PT)”, spune seful CNAIR.
Prin lucrarile de modernizare, un sector al DN1 va fi extins la 3 benzi pe sens intre km 481+500 si km 483+655 (2,155 km), iar dintre aceste benzi una va fi destinata exclusiv transportului public de persoane si vehiculelor speciale (politie, salvare, pompieri).
Vor fi construite totodata o serie de poduri si pasaje pe traseul Centurii Metropolitane Cluj-Napoca:
– Podul peste Valea Garbaului
– Pasaj peste Giratie
– Pasaj pietonal