A fost lansata licitația pentru modernizatea liniei de cale ferata Bucuresti- Giurgiu Nord Frontiera (Lotul 2). Contractul, cu o valoare de 2,25 miliarde de lei, prevede intr-o perioada de trei ani activitați de proiectarea (6 luni) si lucrari de modernizare (30 de luni) pe o lungime de 93,45 km de cale ferata.
”Am lansat licitația publica pentru proiectarea si execuția lucrarilor de modernizare a liniei CF BUCURESTI – GIURGIU NORD FRONTIERA, lotul 2, investiție finanțata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi (CEF). Valoarea estimata a achiziției publice pentru Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera (Lotul 2) este de 2.259.457.149,97 lei, fara TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurata din fonduri nerambursabile (CEF) si bugetul de stat”, informeaza CFR.
Pe Lotul 2 se vor executa inclusiv lucrari de electrificare si de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS.
Finanțarea acestui contract este asigurata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare (CEF).
Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 1 iulie 2024.
”Linia de cale ferata Bucuresti Nord- Giurgiu Nord Frontiera preia traficul feroviar de pe cele doua coridoare centrale care tranziteaza teritoriul Romaniei si asigura legatura Coridorului Rhin- Dunare cu țarile din partea de sud-est a Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia)”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Modernizarea liniei de cale ferata pe traseul Bucuresti Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera (Lotul 2), in lungime de 93,45 km (fara intervalul Vidra – Comana, inclus in Lotul 1), cuprinde inclusiv lucrari de electrificare si de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS.
Obiectivele specifice ale investiției sunt:
⦁ reducerea timpului de calatorie, prin cresterea vitezei de circulație pe intregul tronson
⦁ cresterea gradului de siguranța feroviara
⦁ imbunatațirea confortului in timpul calatoriei, gestionand in acelasi timp reducerea emisiilor de poluanți si impactul negativ asupra mediului
⦁ atragerea calatorilor si a transportatorilor de marfuri de pe zona rutiera pe calea ferata.
”Linia de cale ferata Bucuresti Nord – Giurgiu Nord Frontiera este o linie importanta din punct de vedere economic, prin preluarea traficului internațional de pe cele doua coridoare centrale care strabat teritoriul Romaniei si legatura intre Coridorul Rhin – Dunare si țarile din partea de sud-est a Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunarii pe Podul Prieteniei, in sectorul de granița dintre Romania si Bulgaria”, precizeaza CFR.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic si execuția lucrarilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare si 30 de luni execuție.
Termenul limita pentru primirea ofertelor in SEAP este 1 iulie 2024.