Guvernul a aprobat (la propunerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii) indicatorii pentru Autostrada Pascani – Suceava, care traverseaza judetele Iasi, Botosani si Suceava. Proiectul de infrastructura este in valoare totala de 9 miliarde de lei.
Lungimea totala a traseului este de 61,971 km, fiind structurat in 2 loturi. Lotul 1 – km 0+000 – km 33+000 si Lotul 2 – km 33+000 – km 61+971. Latimea platformei este de 26 metri.
Conform actului normativ adoptat, valoarea totala a investitiei (inclusiv T.V.A.) este de peste 9 miliarde lei iar sumele sunt asigurate din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
”Prin realizarea acestei investitii se asigura o cale de comunicatie moderna realizand conexiunea intre Autostrada A7 de la Bucuresti la Pascani cu implicatii in dezvoltarea regionala a zonei, in fluidizarea traficului, cresterea sigurantei utilizatorilor, micsorarea timpilor de parcurs, scaderea poluarii la toate nivelurile in zonele tranzitate in prezent”, anunta Ministerul Transporturilor.
In cadrul Master Planului General de Transport/Planul Investitional obiectivul se identifica si este localizat pe reteaua primara TEN- T Core.
Autostrada Pascani – Suceava este amplasata pe raza judetelor Iasi, Suceava si Botosani si va asigura legatura intre tronsoanele Bacau – Pascani (in executie) si Suceava – Siret (in proiectare) ale Autostrazii A7. Autostrada Pascani – Suceava va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere existente in zona Municipiilor Suceava si Pascani si la conectivitatea la reteaua europeana de transport TEN-T.
Au fost proiectate un numar de 72 de pasaje, poduri, viaducte si 5 noduri rutiere: Nod Rutier Tatarusi – Heci, Nod Rutier Dolhasca, Nod Rutier Roscani, Nod Rutier Dumbraveni si Nod Rutier Aeroport Suceava.
Luna trecuta, a fost avizat in sedinta Consiliului Interministerial de avizare lucrari publice de interes national si locuinte la Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei studiul de fezabilitate pentru Autostrada Pascani – Suceava (A7).
Autostrada Pascani – Suceava va avea urmatoarele caracteristici:
– 23 viaducte, dintre care cel mai mare va avea o lungime de 1.050 metri si va fi realizat in punctul de inceput al autostrazii, Gastesti – Pascani
– 37 pasaje
– 12 poduri
– 8 parcari
– 2 Centre de Intretinere si Coordonare
– perdele forestiere si panouri fonoabsorbante si anticoliziune
– iluminat public
– sistem de monitorizare a traficului ITS
– 5 noduri rutiere localizate la:
- Tatarusi – Heci cu intersectia DJ208F
- Dolhasca cu intersectia DJ208I
- Roscani cu intersectia DJ208C
- Dumbraveni cu intersectia DJ208B
- Aeroport Suceava, care prevede drumuri de acces in DN29 si spre aeroport
Iar traseul acesteia va traversa urmatoarele U.A.T.-uri:
– Judetul Iasi, pe o lungime de 12,3 km: Pascani, Valea Seaca, Lespezi, Tatarusi
– Judetul Botosani, pe o lungime de 6,5 km: Tudora
– Judetul Suceava, pe o lungime de 43,17 km: Dolhasca, Liteni, Fantanele, Udesti, Veresti, Salcea, Dumbraveni, Suceava