PAS INAINTE PENTRU AUTOSTRADA CARE NE LEAGA DE SERBIA – A fost emis acordul de mediu pentru Autostrada Timisoara-Moravita

Agentia pentru Protectia Mediului Timis a emis acordul de mediu pentru proiectul Autostrada Timisoara-Moravita, prima autostrada care va lega Romania de Serbia. Aceasta va trece prin apropierea a 14 localitati, iar la intrarea in Serbia va fi construit un nou punct de trecere a frontierei.

Lungimea traseului este de 73 km si include punctul de trecere a frontierei cu Serbia.

Agentia pentru Protectia Mediului Timis a luat decizia de emitere a acordului de mediu, pentru proiectul “Autostrada Timisoara-Moravita. Prin prezenta va informam ca in cadrul sedintei Comitetului de analiza tehnica din data 07.03.2024 Agentia pentru Protectia Mediului Timis a luat decizia de emitere a acordului de mediu, , pentru proiectul “AUTOSTRADA TIMISOARA ” (faza studiu fezabilitate) propus a fi amplasat in extravilan/intravilan UAT Remetea Mare, Recas, Bucovat, Mosnita Noua, Giroc, Sacosu Turcesc, Padureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravita, domeniul public si/sau privat al UAT si in proprietatea privata a persoanelor fizice si/sau juridice, judetul Timis”, anunta APM Timis.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat in iunie 2022 Acordul dintre Romania si Serbia pentru stabilirea conexiunii Autostrazii Timisoara-Moravita cu drumul de mare viteza Belgrad – Vatin.

Autostrada Timisoara-Moravita (A9) va avea o lungime de peste 73 de km, iar constructia acesteia va fi finantata din fonduri europene.

Autostrada Timisoara-Moravita este prevazuta in Master Planul General de Transport si in Planul Investitional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2020-2030.

Principalele lucrari prevazute in cadrul proiectului sunt urmatoarele:

– lucrari de infrastructura si suprastructura, terasamente (lucrari de sapatura, umplutura, etc.);

– lucrari de consolidare a terasamentelor (lucrarile de consolidare a taluzurilor de rambleu, a terenurilor slabe de fundare si drenarea apelor subterane);

– lucrari hidrotehnice;

– lucrari de arta (constructia podurilor si pasajelor, podetelor etc.);

– lucrari de constructie a nodurilor rutiere in zonele intersectate sau ramificare cu alte cai de comunicatie;

– lucrari de siguranta circulatiei;

– lucrari de colectare si evacuare a apelor;

– lucrari de mediu (ex.: panouri fonoabsorbante, imprejmuire, subtraversari pentru fauna etc.);

– lucrari de realizare a dotarilor specifice infrastructurii rutiere – parcari, spatii de servicii, centru de intretinere si coordonare (CIC), punct de trecere a frontierei.

– lucrari de mutari si protejare a instalatiilor.

Proiectul propus se suprapune partial cu siturile Natura 2000 ROSCI0109 Lunca Timisului si ROSPA0128 Lunca Timisului si se afa in vecinatatea rezervatiei naturale RONPA0755 Arboretumul Bazos (la aproximativ 400m).

Realizarea proiectului nu va afecta integritatea retelei Natura2000 si terenuri naturale cu valoare ecologica ridicata sau zone cu areale naturale ce pot reprezenta habitat pentru diverse specii, urmand a se respecta masurile de protectie stabilite prin avizul Agentiei Nationale pentru Arii Naturale Protejate.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat pe 4 martie 2020 contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate al Autostrazii Timisoara – Moravita cu Search Corporation. Termenul initial de finalizare urma sa fie 4 mai 2022, insa in septembrie 2021 a fost prelungit prin act aditional pana pe 30 august 2022.

Valoarea contractului este de 8,73 milioane de lei, fara TVA.

Articolul precedentAEROPORTUL INTERNATIONAL TIMISOARA – Noul terminal de plecari externe va fi inaugurat la finalul lunii, odata cu intrarea Romaniei in Spatiul Schengen aerian
Articolul următorPORTUL CONSTANTA SE MODERNIZEAZA – 1 miliard de euro pentru investitii in Portul Constanta

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.