POD VECHI DE 60 DE ANI, REPARAT IN DOAR 6 LUNI IN REPUBLICA MOLDOVA – A fost finalizata reparatia podului pe drumul Balti–Falesti–Sculeni–Ungheni

Lucrarile de reparatie a podului pe drumul R16 Balti–Falesti–Sculeni–Ungheni, km 62,38, din Republica Moldova, au fost finalizate in sase luni, iar circulatia a fost deschisa, transmite Moldpres, agentia de presa guvernamentala din Republica Moldova.

Podul de importanta strategica a fost construit acum 60 de ani si acum este reparat in timp record, de numai sase luni. Potrivit Administratiei de Stat a Drumurilor (ASD), podul a fost construit in anii 60 si de-a lungul timpului a ajuns intr-o stare nesatisfacatoare.

Podul, situat in apropierea localitatii Medeleni, are o lungime de 27,82 metri si trei deschideri de 7,5 m – 6,8 m – 7,18 m.

In procesul de reparatie au fost utilizate piatra sparta din granit LA20, aproximativ 256 m3, si piatra sparta din calcar LA30, in jur de 607,83 m3. De asemenea, in scopul cresterii nivelului de siguranta, podul a fost dotat cu bariere metalice de protectie atat rutiere cat si pietonale, indicatoare rutiere, marcaje si alte elemente care confera siguranta si confort la trafic”, explica Administratia de Stat a Drumurilor.

Valoarea contractuala a lucrarilor este de aproximativ 13,6 milioane de lei moldovenesti (680.000 de euro), bani alocati din mijloacele Fondului Rutier.

Acest pod este unul de importanta strategica, deoarece asigura legatura cu PTF de la Sculeni pe unde doar în 2023 au trecut peste 2,2 milioane de pasageri si aproximativ 754.000 de unitati de transport. ASD si antreprenorul au reusit sa finalizeze lucrarile intr-un timp record de sase luni, asigurand maxima fluiditate pentru transportatori”, a declarat ministrul Transporturilor si Infrastructurii Drumurilor, Andrei Spinu, in cadrul ceremoniei de dare in exploatare a podului.

Articolul precedentRAPORT PE PIATA AUTO IN 2023 – Volkswagen, BMW si Audi, cele mai cautate masini. Ponderea masinilor electrice s-a dublat. Piata masinilor second-hand din import, segmentul cu cea mai mare scadere
Articolul următorCENTURA TIMISOARA VEST, IN DEZBATERE PUBLICA – Cei 14 km vor costa 2,27 miliarde lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.