APAR LOCURI NOI DE PARCARE IN BUCURESTI – Au fost amenajate peste 30.000 de locuri de parcare cu plata in centrul Capitalei

Primarul general al Capitalei, Nicusor Dan, a anuntat ca au fost amenajate peste 30.000 de locuri de parcare cu plata in centrul Capitalei, iar numarul acestora va ajunge la 90.000. El a admis ca se astepta la opozitie din partea bucurestenilor in ceea ce priveste taxarea parcarii, dar este bucuros ca acestia au luat masura ca atare.

Administratia locala isi doreste sa incurajeze bucurestenii sa foloseasca transportul public. In acest sens, Nicusor Dan a reamintit ca au fost aduse 70 din cele 100 de tramvaie noi si urmeaza sa fie puse in circulatie autobuze electrice si troleibuze noi. Primaria Capitalei urmeaza sa modernizeze liniile de tramvai de pe Calea Calarasilor, din zona Arena Nationala sau de pe Bulevardul Mihalache.

O  masura pe care sunt foarte bucuros ca bucurestenii au preluat-o ca atare – aceea de a taxa parcarea… Ma asteptam sa existe opozitie, dar bucurestenii au inteles ca e normal sa taxezi parcarea. Am depasit 30.000 de locuri de parcare platite. Vrem sa ajungem la 90.000 in zona centrala si dupa aceea vedem extinderea. In zonele unde am implementat-o deja, se simte. Lumea e disciplinata, gasesti loc de parcare. S-a redus in zonele respective traficul, a afirmat primarul general, pentru RFI.

Nicusor Dan a precizat, totodata, ca isi dorea ca elaborarea studiului de fezabilitate privind sistemul de semaforizare inteligenta sa inceapa in ianuarie 2023, dar atribuirea contractului a fost blocata in urma contestatiilor. Proiectul de modernizare a semafoarelor are patru etape si este finantat prin PNRR.

Mai mult de 95% (dintre semafoare – n.r.) nu iau decizii in timp real. Raman la schema pe care o au, indiferent ce se intampla in trafic. Solutia e sa schimbi modul in care se vad masinile, pe camera optica, in loc de banda inductiva pe care o agati sau care la inghet-dezghet nu rezista. In al doilea rand, ele toate trebuie conectate cu serverul central care sa ia decizii in timp real si care sa modifice intervalele de verde-rosu. Eu mi-as fi dorit ca studiul de fezabilitate sa inceapa in ianuarie. Am facut prefezabilitate in care am luat toate intersectiile si am vazut ce e in toate cele 500. Apoi am facut documentatia de atribuire. Am si atribuit, dar iata ca ne-au blocat contestatiile intre competitori. Din momentul in care incepem studiul de fezabilitate dureaza cam trei ani implementarea, cu totul, pentru ca trebuie sa faci procedura de achizitie si pentru materiale, pentru instalarea lor”, a explicat edilul general.

Articolul precedentTRENURI ELECTRICE MAI SCUMPE CU 81 MILIOANE LEI – Guvernul cumpara cu bani mai multi cele 20 de trenuri electrice interregionale de lung parcurs
Articolul următorAVANS MAJOR PE CEL MAI IMPORTANT LOT DE AUTOSTRADA – Lotul 3 Sud al Autostrazii Capitalei, cel mai important de finalizat in 2024 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.