DRDP Craiova a dat publicitatii o filmare integrala a Tronsonului 3 din DEx 12, Drumul Expres Craiova-Pitesti, intre Slatina si Colonesti. Stadiul fizic al lucrarilor a depasit 80%, astfel ca am putea circula la sfarsitul acestui an si pe acest tronson de drum de mare viteza. Clupul poate fi vizionat aici.
Tronsonul 3 are 31,75 de km si se desfasoara pe teritoriul judetului Olt, cu punct de inceput zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare) si cu punct final limita judetelor Olt si Arges. Sunt traversate localitatile Barasti, Colonesti, Optasi-Magura, Priseaca, Scornicesti, Tatulesti si Valea Mare, din judetul Olt.
„Stadiul fizic al lucrarilor a depasit 80%, fapt ce ne da incredere ca vom circula la sfarsitul acestui an si pe acest tronson de drum de mare viteza, singurul fapt ce poate intarzia finalizarea este o schimbare a vremii, in sensul sa avem o perioada lunga de precipitatii. La acest moment pe santier sunt peste 500 de muncitori mobilizati si peste 150 de utilaje. Se lucreaza la structuri, care au un stadiu foarte avansat, la scurgerea si evacuarea apelor, se monteaza parapete, se asterne asfalt se monteaza inclusiv indicatoarele rutiere. Se va circula pe tot tronsonul, de la Valea Mare pana la Colonesti, CNAIR a identificat solutia privind descarcarea si deja se lucreaza pentru implementarea ei„, spune Calin Cosmin, Directorul Regional al DRDPC Craiova dupa inspectia realizata in santier.
Constructor este SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade. Valoarea contractului este de 670 milioane lei.
DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km.
Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens si este impartit in 4 tronsoane. Lucrarile prevad realizarea a 10 intersectii rutiere si a 75 de poduri si pasaje.
Tronsonul 2 a fost deschis integral circulatiei in 2022.
Pe santierul Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti au reinceput de astazi lucrarile pentru finalizarea constructiei acestui ultim sector de drum pe care nu se lucra, la 10 luni dupa rezilierea contractului cu antreprenorul initial. Valoarea contractului este de 439,29 milioane lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile.
Constructorul turc Ozaltin a inceput lucrarile pentru finalizarea primului lot al Drumului Expres Craiova-Pitesti, lotul Craiova-Robanesti fiind la aproape 60% executie la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi, in decembrie 2022. Asocierea Ozaltin-Strade Bauuternehmung SRL are la dispozitie 15 luni pentru finalizarea lotului de 18 km, dar promite ca va termina lucrarile in decembrie 2024, inainte de termen. Constructorul a mobilizat 200 de drumari si 100 de utilaje, la intrarea in santier.
Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti are ca punct de inceput desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita judetului Dolj cu Olt. Traseul traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Craiova, Ghercesti, Pielesti si Robanesti.
Tronsonul 4 are o lungime de 31,8 km, cu punct de inceput localitatea Colonesti si punct final aproximativ km 103 al autostrazii. Traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja din judetul Arges.
In ceea ce priveste cei 31,82 km aferenti Tronsonului 4, acestia vor fi dati in trafic anul viitor. Stadiul fizic al tronsonului 4, intre Colonesti si Pitesti, este peste 25%.